Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

היכרויות באינטרנט, משנה זהירות
מאת: צוות Date
היכרויות באינטרנט, משנה זהירות

האינטרנט יכול לפתוח בפניכם עולם שלם של בני זוג פוטנציאליים, שלא הייתם פוגשים בדרכים קונבנציונאליות. עם זאת,  בקלות ניתן לנצל את האמצעי הזה לרעה. האינטרנט מהווה גם כר נרחב לרמאויות ואנשים שאינם ממלאים את טפסי ההרשמה בכנות ובכוונה אמיתית לפגוש מישהו לחיים (או לכל מטרה מוצהרת אחרת).

הנה מספר המלצות שיעזרו לכם להפוך את חוויית ההיכרות באינטרנט למוצלחת ובטוחה.

 

ניהול קשר וירטואלי ארוך או קצר?

הדעות חלוקות לגבי שאלה זו. יש המעדיפים (בדר"כ מעדיפות) קשר וירטואלי ארוך, שבו ניתן לשאול את כל השאלות ה"קשות" ויש אפשרות להכיר את בן האדם למולך על כל רבדיו. הבעיה/סכנה בכך היא כפולה. האחת היא יצירת מחויבות רגשית לאדם שלא "באמת" מכירים, והשניה היא בניית מחויבות רגשית לאדם שאינך בטוח/ה שכל דבריו הם אכן אמת ו/או שלא ימצא חן בעיניך פיזית במציאות. העמקת ההיכרות דרך האינטרנט היא לא רעיון טוב. 

אתם זקוקים לאינטראקציה פנים-אל-פנים כדי להחליט אם אתם מתאימים זה לזו, וחשוב לא פחות - כדי לגלות אם יש ביניכם משיכה (היא לא חייבת להיות מיידית). אחרת, אתם עלולים להתחיל לבנות חברות אינטימית עם אנשים שהמילים שהם כותבים נפלאות - רק כדי לגלות בהמשך שהאופי או המראה החיצוני שלהם כלל לא קרובים למה שציפיתם. כשתיפגשו בסופו של דבר, ייתכן שלא תצליחו להסתגל לפער בין המציאות לבין מה שדמיינתם. ככל שאתם מאריכים את החיזור שלכם באינטרנט, כך אתם הופכים להיות פגיעים יותר לאכזבות.

הדרך הטובה ביותר להצליח בהיכרויות דרך האינטרנט היא להשתמש בהן ככלי ליצירת הקשר הראשוני, במקום לבסס עליהן יחסים מקוונים משמעותיים יותר.

התחילו קרוב לבית

אל תחפשו מישהו בצד השני של העולם, הסיכויים להיפגש הם נמוכים יותר. גם מרחק נסיעה ארוך יגרום לכך שתדחו את זמן המפגש, מה שיגרום ליצירת קשר וירטואלי ארוך ומלא בסימני שאלה וציפיות מוגזמות.  

נפגשים באינטרנט? תיהנו - ותשמרו על זהירות:

1. שמרו על אנונימיות. כשאתם מתכתבים באינטרנט, אל תספקו פרטים אישיים כמו שם מלא, כתובת, מספר טלפון, מקום עבודה או מידע כלכלי כלשהו.

2. קבעו את הפגישה הראשונה במקום ציבורי, כגון בית קפה. אל תיפגשו במשרד שלכם בעבודה או בבית של אחד מכם. עד כמה שזה נשמע רומנטי, אל תטיילו בלילה בחוף שקט או בפארק מבודד. אם אתם רוצים לטייל לכו לטיילת או קניון.

3. בסוף הפגישה, אל תסעו במכוניתו של בן/בת הזוג. תוכלו להניח לו/לה ללוות אתכם חלק מהדרך הביתה, או לארגן לעצמכם תחבורה בחזרה.

4. היזהרו מסימנים שמרמזים על כך שלאדם עמו אתם יוצאים יש בעיות שאינכם מעוניינים להתמודד עמן. לדוגמה, אם הדייט שלכם מספק לכם פרטים אישיים שמתגלים כלא נכונים, אם הוא/היא מתנהגים בדרך שגורמת לכם להיות זהירים או להרגיש שלא בנוח, או אם הוא/היא מתפארים בדברים הגרנדיוזיים שעומדים לקרות בחייהם בעתיד הקרוב.

5. סמכו על תחושות הבטן שלכם. הקשיבו לקול הקטן בתוככם. השתמשו בשיפוט שלכם והחליטו אם אתם יכולים לסיים את הפגישה מוקדם יותר. אם זה לא הולך, תוכלו אפילו לחמוק החוצה בדרך לשירותים. מוטב להיזהר מאשר להצטער.

היכרות באינטרנט יכולות להיות חוויה נהדרת, כזו שיכולה להוביל לנישואין ולחיים של אושר. אבל זכרו את מגבלותיה - בעיקר בתחילת הקשר.  

 

למאמרים נוספים:

סיור וירטואלי בלב

שיווק עצמי באינטרנט

להיות מאוהב און-ליין, מדריך למשתמש