Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

כיצד מתגברים על הפחד מאינטימיות
מאת: מערכת אתר דייט
כיצד מתגברים על הפחד מאינטימיות

להתגבר על פחד מאינטימיות אומר לפתח אמון ולאפשר לעצמך להיות פגיע במערכות יחסים. אינטימיות במערכת יחסים כוללת שיתוף אמיתי במה שאתה חושב, מאמין ומרגיש. זה אומר שעליך לפתוח את לבך ומחשבתך ולתת לצד השני לעשות זאת גם. פיתוח אמון ופגיעות במערכת יחסים יכול להיות מפחיד, אבל בכך שתעשה זאת מערכת היחסים שלך תשתפר.

אינטימיות דומה לאותנטיות, בכך ששתיהן כוללות חשיפה של האני האמיתי שלך. פחד מאינטימיות הוא שכיח, ויכול להיות קשור לפחד ממחויבות – אבל הם אינם זהים. אפשר להיות נשוי או מצוי במערכת יחסים מחייבת מבלי שתהיה שם אינטימיות אמיתית ורגשית. אפשר להיות מאוהב, אבל לא מחובר. התגברות על פחד מאינטימיות מאפשרת לרגשות האמיתיים לבוא לידי ביטוי ולחיבור אמיתי לקרות.

סימנים אפשריים לפחד מאינטימיות:

1.      שמירת מידע אישי יכולה להעיד על פחד מאינטימיות.

2.      הימנעות משיחות על מחשבות ורגשות.

3.      תחושות של כעס או אי נוחות כאשר אנשים אחרים חושפים את מחשבותיהם ורגשותיהם.

4.      אי ביטוי פומבי וגופני של רגשות כלפי אנשים אהובים.

אסור לשכוח כי יש אנשים רבים שפחות מבטאים רגש בפומבי; זה לא בהכרח אומר שקיים פה פחד מאינטימיות. זכרו כי אתם יכולים לעבוד על עצמכם ולפתח אמון ופגיעות, אבל אינכם יכולים לשנות את הצד השני.

איך להתגבר על פחד מאינטימיות:

1.      הכירו בכך שאתם מתחבאים מאחורי חומות רגשיות. זכרו שכדי להתגבר על הפחד הזה עליכם לראות את עצמכם בצורה האובייקטיבית ביותר שאתם מסוגלים.

2.      שימו לב כי בהתחבאות אין הכוונה תמיד לשתיקה. אתם יכולים להחביא את האני האמיתי שלכם ועדיין להיות מרכז תשומת הלב.

3.      לא תמיד אתם חייבים לשפוך את לבכם ולהביע את כל מה שעל דעתכם. הבחינו מתי אתם מחליטים להסתיר ומתי אתם מחליטים לגלות ועשו זאת ביודעין.

4.      אמרו לצד השני כי אתם רוצים להתחבא, ואתם מרגישים לא בנוח לדבר על הרגשות שלכם. חלק מההתגברות על הפחד היא לדבר על כך שאתם מפחדים וחשים אי נוחות. תקשורת יכולה לגרום לרגשות השליליים להיעלם

5.      גשו לקבל עזרה מקצועית ממטפל. ייתכן שקיימים אצלכם נושאים בלתי פתורים שגורמים לכם לחוש פחד, ואם תתמודדו עימם באופן ישיר, זה יוביל לכך שתפתרו זאת.

 לסיכום, פחד מאינטימיות הוא בעיה שאפשר להתמודד עימה ולפתרה. אם תשכילו לעשות זאת, תבטיחו לעצמכם זוגיות הרבה יותר טובה וחזקה, וקרבה אמיתית עם בני/בנות הזוג שלכם.

התמונה צולמה ע"י charliehey, מאתר פליקר

למאמרים נוספים:

איך להתמודד עם תוצאותיה של קנאה במערכת היחסים

חמישה סיכונים ששווה לקחת על מנת לחזק את מערכת היחסים

לשחרר כדי להתקדם

נישואים בשנות האלפיים