Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

עצמאות בתוך מערכת היחסים
מאת: אסנת דון, מנהלת אתר דייט
עצמאות בתוך מערכת היחסים

לפעמים, בלי לשים לב, מערכת היחסים "בולעת" אותנו פנימה, ואנו מאפשרים לעצמנו להיעלם בתוכה ולאבד מהאינדיבידואליות והעצמאות שלנו. מה עושים כדי להימנע מכך? לכבוד יום העצמאות הכנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על העצמאות שלכם בתוך הזוגיות.

 

לשמור על קשרים חברתיים. לא פעם, במיוחד בתחילתה של מערכת היחסים, ישנה נטייה, לא מכוונת כמובן, להזניח את הקשרים החברתיים. זה נובע מכך, שבדרך כלל, ברצוננו לבלות עם בן הזוג החדש כמה שיותר זמן, להכירו לעומק ופשוט לבלות עם האהבה החדשה שלנו. עקב כך, הזמן החופשי שיש בידינו, שעד עתה היה מוקדש למעגל החברתי, מצטמצם ואפילו נעלם לחלוטין. אסור לנו לאפשר לזה לקרות. הם אלה שתמכו בנו ועודדו אותנו עד כה, וגם יעודדו אותנו ויתמכו בנו אם, חס וחלילה, הקשר ייגמר. אלה האנשים שאנחנו אוהבים, שאיתם בילינו, צחקנו ובכינו. העובדה כי יש אהבה בחיינו לא אמורה לגרום לנו להתנתק ולהתרחק. בנוסף, אל תשכחו כי בן זוג הוא עדיין לא תחליף לחברה שיכולה להבין אותך כאישה אל אישה, ובת זוג אינה יכולה לבוא במקומו של חבר טוב, שידבר איתך כגבר אל גבר.

בלו ערב אחד בשבוע בנפרד. בהמשך ישיר לסעיף הראשון, הקפידו לארגן יציאות ובילויים עם חברים מבלי שבן/ בת הזוג יצטרפו אליכם. זה יכול להיות משחק פוקר או צפייה במשחק כדורגל – בשבילכם הבנים, או ערב בבית קפה או קניות – בשבילכן הבנות. בחרו סוג בילוי שבדרך כלל לא מתאפשר לכם/ן עם בן /בת הזוג.

הקפידו לשמור על קשר עם המשפחה. אם אתם/ ן בזוגיות, ואף גרים מחוץ לבית (אם ביחד עם בן/בת הזוג ואם בנפרד), הקפידו לבקר את המשפחה. ממילא כאשר יוצאים מהבית מתרחקים באופן כמעט בלתי נמנע מההורים והאחים, וזוגיות עלולה להעצים זאת. לכן, עשו לעצמכם מנהג לראות את משפחתכם מפעם לפעם, לשוחח בטלפון עם אימא לפחות מספר פעמים בשבוע וכיוצ"ב. אל תשכחו שדם סמיך ממים: משפחה היא הדבר החשוב והיקר ביותר שיש לנו, הם מקור לתמיכה וחום כמו שלא תוכלו לקבל בשום מקום אחר!

עמדו על שלכם. לעיתים, מתעוררים ויכוחים ומריבות בתוך זוגיות וצד אחד פשוט נכנע לרצונותיו של השני, על מנת להשכין שלום. ברור ומובן שבתוך מערכת יחסים יש צורך להתפשר ולבוא אחד לקראת השנייה ולהיפך, אך כאשר מדובר במשהו שהוא עקרוני, משמעותי ומהותי עבורכם, עליכם לעמוד על שלכם. אם לא תעשו זאת, פשוט תרגישו שאתם מוותרים על עצמכם, ותפתחו כעס ואנטגוניזם כלפי הצד השני. זכרו שיש גם דרך לעשות זאת – אל תיגררו לריב או אפילו לוויכוח, פשוט הסבירו את עצמכם בנועם ובשלווה וגרמו לצד השני לראות גם את זווית הראייה שלכם.

מצאו תחביב משלכם. אמנם, כנראה שכזוג יש לכם תחומי עניין משותפים ודברים שאתם נהנים לעשות ביחד, וזה חשוב, אפילו חשוב מאוד. עדיין, חשוב גם כן שתשמרו על התחביבים ותחומי העניין האישיים שלכם, ולא תוותרו עליהם רק בגלל שהם אינם מעניינים את בן/בת הזוג. חלק גדול משמירה על האינדיבידואליות שלכם, על ה'אני' הפרטי והמיוחד שלכם, תלויה בכך שתקפידו לשמור על תחומי העניין שהיו לכם לפני שהכרתם את בן/בת הזוג. אם אין לכם תחביב אישי משלכם – נסו למצוא אחד כזה. הזמן הזה שאתם מבלים בפיתוח עצמי, בהנאה מהדברים שהם רק שלכם, רק יחזק ויהפוך אתכם לאנשים מעניינים ושלמים יותר. כתוצאה מכך, אף מערכת היחסים שלכם תתחזק ותפרח.

 בהצלחה וחג עצמאות שמח!!!

התמונה צולמה ע"י Marufish, מאתר פליקר

 

למאמרים נוספים:

רק בישראל

זוגות מפורסמים כחול לבן

שירי האהבה הישראליים הרומנטיים ביותר