Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

להיות מאוהב און-ליין, מדריך למשתמש
מאת: צוות Date
להיות מאוהב און-ליין, מדריך למשתמש

יותר ויותר אנשים כיום פונים למצוא אהבה באינטרנט, אם בגלל אילוצי זמן, עבודה בשעות מוזרות או פשוט עקב מותן של הסיטואציות החברתיות הישנות.

דבר אחד בטוח; זוהי הדרך החדשה והפופולרית להכרת אנשים חדשים, למרות הבעייתיות שבה.

בעוד אתרי האינטרנט מציעים דרך מהירה וקלה להכרת פרטנרים פוטנציאליים, מאפשרות תוכנות המסרים המיידיים (כגון ICQ, MSN ו- ODIGO) הכרות במהירות הבזק להיכרות אינטימית.

 

המדיה הזו מאפשרת לך להיות בדיוק מי שאתה בזמן שאתה מצ'וטט. אף אחד לא רואה אותך (אלא אם כן אתה בוחר בכך), אף אחד לא יראה סומק בלחיים כשנאמר משהו שלא התכוונת, ניתן למחוק דברים שנראים מיותרים לפני שהם "נאמרו" וכן מאפשר לך לקחת סיכונים שאולי לא היו נלקחים בעולם ה"אמיתי".

 

האפקט החזק ביותר של צורת ההיכרות הזו הנה העובדה שאנחנו יוצרים לעצמנו תמונה מנטלית של תגובותיו של האחר שמולנו.

התמונה המנטלית הזו נבנית בעצם ללא כל האספקטים הקטנים שהופכים כל אחד מאיתנו לייחודי: הבעות פנים, תנועות ידיים, חיוך, הסמקה, תנוחת גוף ותקשורת לא מילולית. כל הדברים הללו שנותנים כל כך הרבה מידע חיוני על מושא תשוקתנו.

בקיצור, אנחנו מתאהבים בדמות שיצרנו במוחנו.

 

אז מדוע (ואיך) יצורים תבוניים שכמונו מתאהבים ביציר דמיוננו?

התשובה היא פשוטה: אנחנו כל כך רוצים להתאהב, אנחנו כל כך רוצים להיות משוכנעים שהחיפוש אחר בן זוגנו תם, אנחנו כל כך רוצים שהתמונה שציירנו בראשנו מאז ומתמיד תתגשם!

חבל שהדחיפות הזו לבטל את חיינו כרווקים הבודדים היא המובילה לאכזבה גדולה, ולרוב יחסים אלה נגמרים באותה מהירות שהחלו.

 

המפגש הראשון:

במוקדם או במאוחר תגיע שאלת המפגש.

למרות שרוב היועצים טוענים שיש להמתין ולתת ליחסים להתפתח ולגדול, אני מאמינה שיש להיפגש בשלב מוקדם ומהר.

בניית מערכת יחסים וירטואלית, שגולשת גם לטלפונית, יכולה לבנות בסיס ציפיות כל כך גבוה ומבוסס שצפוי שיגרור אחריו נפילה אדירה.

 

נקודה נוספת שכדאי לחשוב עליה היא יכולתנו לנהל שיחה פנים אל פנים לאחר שסיפרנו כבר הכל וירטואלית, לאחר שנחשפנו ונראה שדיברנו על הכל. האם נוכל לשמור על רמת פתיחות גם פנים אל פנים. האם הקושי שלנו לנהל שיחות "אמתיות" יעצור בעדנו להכיר "אמתי" כי נעצר במחסום השיחה, שהוא בעצם הקשר היחידי שהיה בינינו עד כה.

אז נניח שעניתם על כל התהיות המוזכרות לעיל, והחלטתם שהגיע הזמן להיפגש.

 

איך יראה המפגש ביניכם?

צפו לכך שהמפגש יהיה מוזר בהתחלה, לרוב תגלו שלמרות שביליתם את הזמן האחרון בשיחות עמוקות אל תוך הלילה, יהיה לכם קשה להתחיל שיחה ויקח זמן (אם בכלל) עד שהשיחה תהיה קולחת וחמה.

זה טבעי לחלוטין מכיוון ששניכם צריכים לבנות מחדש את הפרמטרים למערכת היחסים ביניכם, שלעיתים נראתה לכם כבר כל-כך בטוחה ואמיתית. אתם צריכים לעכל את הריחות, התנועות, הג'סטות והתנהלות הצד השני.

זהו תהליך קשה, מכיוון שעלינו להחליט האם מתאימים לנו הריחות, הויזואליות והצלילים ואיך כל זה מתאים בפאזל של כל מה שכבר ידעת (או חשבת שידעת) על האדם העומד מולך.

 

נסו, אם זה מתאים לכם, לא להתפתות להגיע מהר מדי לשלב הפיזי, רבים עושים את זה כדי לבדוק עם המשיכה קיימת, לאחר שהרגישו שההתאמה המנטלית קיימת. ניסיון זה הנו לעיתים מהיר מדי וצופן בחובו אכזבה גדולה, כשמתעוררים ליד אדם שבעצם, לא ממש מכירים.

להבדיל מסקס מזדמן בסיטואציות רגילות, לאכזבה הזו מתווסף רובד אכזבה על בסיס הציפיות שבניתם במהלך הקשר הוירטואלי, מה שגורם לרבים לשאול את עצמם: איפה טעיתי? אם הייתי כל-כך בסדר וירטואלית ונתתי את כולי, מסתבר שחיצונית "אני איני מספיק טוב".

אם תצליחו לעבור את המשוכה הראשונית, הדברים יהפכו לקלים יותר.

כדאי לזכור את כל זה כשקובעים דייט במקום מרוחק ממקום מגוריך או במדינה אחרת, כי אם לא תצליחו לעבור את המשוכה הראשונית, אתם נשארים תקועים האחד עם השניה במקום זר. 

 

שרדתם את המפגש הראשון, מה עכשיו?

לעתים המאמץ של המפגש הראשון גורם לזוגות להתפתות לחזור אחורה ליחסים ויטואליים ה"בטוחים והנוחים", הלחמו בפיתוי! עליכם להכיר את האדם שבחרתם בעולם האמיתי!

החזרה לעולם הוירטואלי אולי תגרום להרגשה נעימה וחמימה ומחוזרת, אך תיצור תפיסה שגויה.

התחילו עכשיו לבנות מערכת יחסים מה"דור הישן", כמו פעם. קבעו דייטים אמיתיים, דברו ביניכם, בנו תקשורת אמיתית עם קשר עין ומשיכה פיזית.

- זכרו, היכרויות אינטרנט הנן "בתי הקפה" וה"שדכניות" המודרני, הן צופנות בחובן המון הבטחה, אפשרויות, ציפיות ואכזבות.

 

רבים הכירו דרך האינטרנט ואף התחתנו, אך חלק גם התאכזבו.

השכילו לבחור ולבחון את צעדיכם ואת כוונותיכם.

זכרו שאתם תמיד מתחילים מול כינוי אינטרנטי ומסך מחשב.

בהצלחה

 

למאמרים נוספים: