Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

אהבה במערכת יחסים
מאת: מערכת אתר דייט
 אהבה במערכת יחסים

"היום אני אוהב אותך יותר מאתמול, אבל פחות ממחר..." האם אהבה צומחת וגדלה מיום ליום? כן, עד נקודה מסוימת בזוגיות, אהבה עוברת כמה שלבים בהתפתחות; ממשיכה וחיבה עד שהיא גדלה לאהבה ללא תנאים. הנה שבעה שלבים שהרגש הזה עובר עד שהוא מגיע לשיאו:

 

ההתחלה. בשלב זה אהבה היא רגש מאוד פגיע ושביר, שמזכיר תינוק שזקוק לאימו כדי לינוק. אם אתם מצליחים לנהוג ברגש הזה בעדינות וזהירות, הוא יתפתח ויעבור לשלב הבא.

תשוקה. אתם רוצים הכל ועכשיו! כל היסוס או משאלה שאינה מתממשת מעוררת חרדה קלה. אם אתם ביחד, הכל נראה נהדר, אם משהו משתבש, אתם לא מצליחים למצוא שלווה. פרידות הן די שכיחות בשלב הזה, למרות הרגש ששני הצדדים חשים זה כלפי זו. התנהגות אימפולסיבית היא טיפוסית לשלב הזה ומעוררת קונפליקטים שלעיתים אינם מאפשרים להמשיך הלאה.

אשליות. אתם מוקסמים משותפכם הרומנטי, אתם רואים אותם כמושלמים וחייכם נראים מושלמים בגללם. אשליה זו יכולה להפוך למכשול רציני בדרך לאהבת אמת, מכיוון שהיא מונעת מכם להכיר את הצד השני באמת. בשלב זה, על בני הזוג להחליט אם ברצונם להמשיך לשגות באשליות, או לפתח מערכת יחסים אמיתית והרמונית.

חברות. אין הכוונה שהתשוקה נעלמת, אלא שאתם פשוט למדים להכיר זה את זו לעומק ומבססים חברות אמיתית. זהו השלב בו מערכת היחסים מתחזקת ומקבלת מימדים חדשים.

עדינות. זהו השלב בו אתם יוצרים אינטימיות אמיתית וחזקה, שמאפשרת המשך חזק ויציב למערכת היחסים. אם מתעורר מתח כלשהו, רק תשומת לב וטאקט יחד עם עדינות יוכלו לפתור אותו.

עומק. אתם חשים רגשות עמוקים זה כלפי זו. אתם שמחים ביחד, אפילו אם התשוקה האדירה שחשתם קודם לכן נרגעה. תשוקה זו מוחלפת בחיבור רגשי כן, חיבה ושיתוף אמיתי.

אהבה ללא תנאים. שלב זה מאפשר לכם לקבל זה את זו כמו שאתם, לגלות אופקים חדשים ולשמר את אהבתכם לעתיד. אם ברצונכם לשמור את התחושה הזו לנצח, עליכם להתאהב זה בזו, מחדש, מדי יום... 

התמונה צולמה ע"י catlover, מאתר פליקר

למאמרים נוספים:

לבלבל סקס עם אהבה 

אז מהו בעצם הדבר הזה שקרוי אהבה?

האם זו אהבת אמת או פנטזיה?