Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

סיפורי האהבה הגדולים בהיסטוריה
מאת: מערכת אתר דייט
סיפורי האהבה הגדולים בהיסטוריה

 אהבה גדולה מהחיים קיימת גם במציאות, ולא רק בספרים. לפניכם, חמישה זוגות מפורסמים מההיסטוריה וסיפורי אהבותיהם, שהפכו זה מכבר לאגדה.

קליאופטרה ומארק אנתוני

סיפור האהבה של מארק אנתוני וקליאופטרה הוא אחד המרגשים והמסקרנים בכל הזמנים ומערכת היחסים שלהם בהחלט הייתה מבחן אמיתי לאהבה. הם התאהבו ממבט ראשון, אך הרומאן שלהם הכעיס את הרומאים, שחששו מכוחה ההולך וגובר של מצריים. למרות כל האיומים, נישאו השניים, אך במהלך קרב נגד הרומאים הגיעה לאוזניו של מארק אנתוני הידיעה הכוזבת, שקליאופטרה מתה. הצער והיגון גרמו לו להפיל עצמו על חרבו. כאשר שמעה קליאופטרה כי מארק אנתוני מת, היא הייתה כה המומה ונסערת שהיא נטלה את חייה. שני האוהבים הללו לא יכלו לשאת את המחשבה על חיים ללא אהבתם.

נפוליאון וג'וזפין

אהבתם של נפוליאון וג'וזפין התחיל כנישואי נוחות, כאשר נפוליאון בן ה- 26 נשא את ג'וזפין, המבוגרת יותר והעשירה. ככל שהזמן חלף, נפוליאון התאהב יותר ויותר בג'וזפין, והיא התאהבה בו. הכבוד ההדדי והתשוקה הבוערת בין השניים החזיקה אותם ביחד, אך כאשר ג'וזפין לא הצליחה להעמיד לנפוליאון יורש, נפרדו השניים. עדיין, רגשות האהבה והתשוקה המשיכו לבעור בליבם שנים לאחר מכן.

פוקהונטס וג'ון סמית'

פוקהונטס הייתה נסיכה אינדיאנית, ביתו של הצ'יף ששלט באינדיאנים באזור ווירג'יניה. פוקהונטס ראתה גבר לבן בפעם הראשונה בחייה ב-1607. היא מצאה את ג'ון סמית' מאוד מושך ופיתחה כלפיו רגש. סמית' נלקח בשבי ועונה על ידי האינדיאנים, כאשר את חייו, למעשה, הצילה פוקהונטס. בעקבות כך, הפכו פוקהונטס וג'ון סמית' לידידים. סמית' חזר לאנגליה, לאחר פציעה קשה. פוקהונטס, זמן מה לאחר מכן, נלקחה בשבי והחליטה להתנצר. היא נישאה לאנגלי בשם ג'ון רולף, וכאשר הגיעה לבקר בלונדון, פגשה את ידידה משכבר הימים, ג'ון סמית'. זו הייתה פגישתם האחרונה. אמנם, בין השניים מעולם לא התפתח סיפור אהבה, אך סיפורם הפך לאחת האגדות הידועות ביותר בהיסטוריה האמריקאית, ובסיס לאחד הסרטים המוצלחים של דיסני. 

המלכה ויקטוריה והנסיך אלברט

סיפור אהבה מרגש זה מספר את סיפורה של מלכה שהתאבלה על מותו של בעלה במשך ארבעים שנה. ויקטוריה הפכה למלכת אנגליה בשנת 1837, לאחר מותו של דודה, המלך וויליאם הרביעי. היא נישאה לבן דודה, הנסיך אלברט, בשנת 1840. אמנם הנסיך אלברט היה לא אהוד בתחילה, בשל היותו גרמני, אך מהר מאוד זכה לפופולאריות בשל היושר שלו, חריצותו ומסירותו למשפחה. ויקטוריה אהבה את בעלה עמוקות, היא הסתמכה על עצותיו בענייני המדינה, בעיקר בכל הקשור לדיפלומטיה. כאשר אלברט נפטר ב – 1861, ויקטוריה הייתה הרוסה. היא לא הופיעה בפומבי במשך שלוש שנים, דבר אשר גרר ביקורת ציבורית. לאחר שלוש שנים, בעיקר בשל השפעתו של רה"מ דאז, בנימין דה יזרעאלי, ויקטוריה חזרה להופיע בציבור. עם זאת, ויקטוריה מעולם לא התאוששה ממותו של בעלה והמשיכה להתאבל עליו וללבוש שחורים עד יום מותה, ב- 1901. 

 
מארי ופייר קירי
זהו סיפור על שותפים באהבה ומדע. מארי לא יכולה הייתה להמשיך את לימודיה בפולין, מאחר שאוניברסיטאות לא הסכימו לקבל נשים לשורותיהן. לכן, היא נסעה לפריז כדי ללמוד בסורבון. מארי, כפי שכונתה על ידי הצרפתים (שמה היה מריה סקלוגווסקה), בילתה את מרבית זמנה בספרייה או במעבדה. היא תפסה את עינו של פייר קירי, אחד ממנהלי המעבדות שבהן עבדה. פייר החל לחזר אחר מארי והציע לה מספר פעמים להינשא. הם לבסוף נישאו ב- 1895, והחלו מייד במחקריהם המפורסמים. ב- 1898 הם גילו את הרדיום והפולוניום. הזוג, יחד עם המדען אנרי בקרל, זכו בפרס נובל ב- 1903, עבור גילויים את הרדיואקטיביות. כאשר פייר נפטר, ב- 1904, החליפה אותו מארי בסורבון, ובכך הפכה לאישה הראשונה שלימדה שם. ב- 1911 הייתה מארי קירי לבן אדם הראשון שאי פעם זכה בשני פרסי נובל, הפעם בתחום הכימיה. היא המשיכה לחקור וללמד, מונעת מכוח אהבתה לאדם שאהבה, עד 1934, אז נפטרה ממחלת הלוקמיה.

למאמרים נוספים:

שמונת הסרטים הרומנטיים ביותר 

זוגות מפורסמים כחול לבן 

18 עובדות מרתקות על אהבה