Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

למה אנשים בוגדים?
מאת: מערכת אתר דייט
למה אנשים בוגדים?

 כאשר מישהו שאתם אוהבים בוגד בכם, זה עלול להיות הרסני. אדם שנבגד מוצא עצמו מאבד כל טיפת אמון שהייתה לו בצד הבוגד, ומרגיש כאילו ריסקו את ליבו לאלפי חלקיקים קטנים. השאלות שעולות לאחר בגידה הן רבות מספור: מדוע זה קרה? מה לא בסדר במערכת היחסים שלנו? האם זו אשמתי? האם ניתן לשקם זוגיות לאחר בגידה, והאם זה משהו שאני מעוניין בו בכלל? קשה לתת מענה לכל השאלות הללו, וקשה עוד יותר להתמודד עם הכאב הבלתי נסבל שנגרם כתוצאה מהבגידה. 

אחת השאלות החשובות שצריכות להישאל היא מדוע זה קרה, על מנת להבין כי אין זה אשמתו של הצד הנבגד, וכדי לדעת כיצד לא להגיע למקום הזה שנית.

הדינאמיקה במערכת יחסים זוגית נוצרת על ידי שני אנשים. שני הצדדים עלולים להביא לתוך הזוגיות אלמנטים שליליים שעלולים לגרום לה להתפורר. אף אחד מאיתנו אינו מושלם, במערכות יחסים ובחיים בכלל, אבל בן הזוג הבוגד הוא האחראי הבלעדי על הבגידה שלו – זה משהו שאסור לשכוח! אפילו אם הזוגיות נשחקה ונפגמה, זה לא מהווה לגיטימציה לבגידה.

ייתכן שהצד הבוגד אינו מאושר במערכת היחסים, אבל יכול להיות גם שאין שום בעיה והכל מתנהל על מי מנוחות. אז מדוע בגידה מתרחשת בשני המקרים? כנראה שמשהו חסר לבוגד, משהו שתלוי רק בו, שמעולם לא תוקן או נענה.

לא פעם, אנשים שבוגדים הם אנשים אשר סובלים מבעיית חוסר ביטחון והערכה עצמית נמוכה, השתוקקות בלתי נלאית לתשומת לב ורצון בקבלה. לעיתים הם פשוט מחפשים אחר דרך מילוט מהזוגיות, מכיוון שלא טוב להם, אך הם מפחדים או לא יודעים כיצד לסיים אותה.

ניתן לאחד הערכה עצמית נמוכה, השתוקקות לתשומת לב ורצון בקבלה תחת "מטרייה" אחת.אנשים כאלה תמיד יזדקקו ל"קהל" גדול יותר, לתשומת לב רבה יותר וכד'. בגידה היא חיזוק מזויף לאגו, אבל הבוגד לא מודע לכך עד שהוא/היא מרגישים את הריקנות שלאחריה. לפעמים, הם מוצאים עצמם לכודים במעגל בלתי נפסק של בגידות, בניסיון נואל למלא את הריקנות שהם חשים. טיפוס כזה מעולם לא פיתח תחושת "עצמי" חזקה ומבוססת, או אמונה ואמון בעצמו. כנראה שהם "סוחבים" עימם בעיות בלתי פתורות מהעבר שמתגלמות במערכת היחסים בצורה של בגידה. לא משנה כמה תשומת לב, חיבה והערכה ירעיפו עליהם בני הזוג, הבעיות הבלתי פתורות ימשיכו לרדוף אותם והחלל שהם חשים בפנים לעולם לא יתמלא.

אף האנשים שבוחרים לבגוד כדי לברוח מהזוגיות הם אנשים חסרי ביטחון ובעלי ערך עצמי נמוך. אנשים אלה בוגדים, כי הם מפחדים מעימותים וחוששים לומר כי רע להם בקשר. טיפוסים אלה בוחרים בבגידה, כי, לרוב, אין ממנה דרך חזרה. בדרך כלל הם אף יחכו שהצד השני יגלה לבד ולא יתוודו על כך, על מנת שבן/בת הזוג יעשו עבורם את "העבודה השחורה" ויסיימו את הקשר.

אסור לשכוח כי אין זה נכון שהצד הבוגד מחפש בחוץ את הדברים שחסרים לו במערכת היחסים ואצל בן/ בת הזוג. אם אדם אינו מאושר במערכת היחסים שלו, ומרגיש שחסר לו משהו, מוטלת עליו האחריות לנסות להבין מהו הדבר שחסר, וכיצד ניתן למצוא לכך מענה מול ועם בן/בת הזוג. אחד הדברים החשובים ביותר במערכת יחסים היא תקשורת; היכולת לדבר על הדברים שמפריעים לזוגיות לפרוח, היכולת להיות כנים זה עם זו, ובכלל האפשרות להעלות נושאים לשיחה, ולא לטאטא אותם מתחת לשטיח. אי אפשר לתקן ולחזק מערכת יחסים על ידי חיפוש מחוץ לה, אלא בכך ששני הצדדים בקשר יפגינו בגרות, כבוד, נכונות ורצון לעבוד עליו. 

תמונת המאמר צולמה ע"י Helga Weber, מאתר פליקר

למאמרים נוספים:

להתחתן עם הלא טוב

הגורמים לשחיקה בזוגיות

תקשורת בין נשים לגברים

חמישה סיכונים ששווה לקחת על מנת לחזק את מערכת היחסים