Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

מה עושים כאשר האהבה נגמרת?
מאת: חגית ורד
מה עושים כאשר האהבה נגמרת?

רגש האהבה הוא הרגש הראשון בחשיבות שלו כשחיים בזוג וכאשר מרגישים או חושבים שמרגישים שינוי ברגש האהבה או שהאהבה נגמרה אז זהו זמן משברי שראוי התייחסות.
בדינאמיקה הזוגית ובזמנים השונים שאנו עוברים עם בן/בת הזו שלנו רגש האהבה עובר שינויים גם כן.

האהבה שהרגשנו בפעם הראשונה בתקופת ההכרות אינה דומה לאהבה שתהיה חצי שנה אחרי. הרגש על ציר הזמן ועם השינויים במעגל החיים מקבל פנים אחרות ונוספות.

התחלת רגש האהבה

האהבה היא הסימן הראשון שיש לנו כאשר אנו מתכננים
קשר זוגי. הלינק הראשון שלנו למסלול הזוגיות מתחיל, רצוי כמובן שיתחיל באהבה.
ישנן חברות בהן לאהבה יש פחות משמעות בתחילה ובונים על אהבה שתבוא עם העמקת ההכרות והקשר, בעיקר בחברה הדתית והמסורתית כאשר הזוג מכיר בשידוך.
אנו מתחילים להרגיש את האהבה כי האדם מולנו מחייך בנועם, מחמיא לנו, סקסי,פיקח וכו...
בהמשך הדרך הזוגית נוספים דברים נוספים שמעצימים את האהבה או להפך וישנה דינאמיקה כזו במשך כל החיים הזוגיים.



הבשלת האהבה
הרגש הראשון של האהבה "מחזיק" עד כ-3 שנים. גם בתקופה הזו יכולים לחול שינויים כמובן. הבשלת האהבה היא שלב בו יש צורך יותר להכיל ולקבל את השינויים של הזמן, השינוי בהתנהלות החיים ובמעגל החיים. אם בשלב הראשון אפשר לחיות רק על ה"אדים" של האהבה אז בתקופה זו צריך לבנות תשתית, שלד שיתמוך בזוגיות ולהרחיב ולגוון את המושג: אהבה.

האהבה במעגל החיים

מעגל החיים הוא עולם שלם וחדש שאנו בונים כזוג. הקמת משפחה היא אתגר גדול לאהבה במובנים רבים, מה שהסתפקנו בו בעבר כבר לא יעשה את העבודה ולבני זוג שהם גם הורים יש צרכים ודרישות אישיים ורגשיים וההתמודדות והשמירה על האהבה דורשת תשומת לב רבה.

"נגמרה לנו האהבה"

האמירה הזו, ההרגשה הזו קשה ומפחידה. אם האהבה היא התפר הראשון, הסיבה שאנו חיים ביחד אז מלחיץ לחשוב מה נותר לעשות כאשר מרגישים שאין אהבה.
ההרגשה הזו יכולה להיות מסקנה בעקבות אירוע מסויים או הרגשה שנמשכת זמן רב. חשוב קודם לברר את המקור שלה ולא לבלבל את האהבה עם אכזבה, תסכול וכעס על בן הזוג.
האהבה יכולה להיות מוסתרת וחבויה מאחורי מעטה של חוסר שביעות רצון וכדאי לברר האם ניתן להוציא ולאוורר את היחסים לפני שאומרים בנחרצות שאין כבר אהבה.

איך חוזרים לאהוב?

אפשר לחזור לאהוב. הדרך חזרה לאהבה במידה ורוצים אותה צריכה להיות דרך
הכרות מחדש. אולי לא ממש מחדש ומן ההתחלה אבל הכוונה היא לא לחזור למה שהיה פעם אלא בניה של אהבה. כדי שזה יקרה צריך לרצות להיות יחד ולבדוק בטיפול את המקומות הקשים שהסתירו את האהבה וכיבו אותה.
מדובר בתהליך ודרך. לכל הזוגות שמרגישים שיש סיכוי כדאי מאד לקחת אותו.

חגית ורד טיפול זוגי 

למאמרים נוספים:

אהבה ונשמה תאומה

מגורים - מבחן בזוגיות

איך לטפח את הא.א.ג שלו?