Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

איך להשלים לאחר מריבה
מאת: מערכת אתר דייט
איך להשלים לאחר מריבה

כל מערכת יחסים היא שונה מרעותה, אך בכל מערכת יחסים יש מריבות. לרוב, עם הזמן, זוגות מוצאים את הדרך להשלים ולהמשיך הלאה. אבל, אם אתם רק בתחילת הדרך ועדיין לא יודעים כיצד לעשות זאת, או שעוד לא מצאתם את הדרך הנכונה לעשות זאת, הנה כמה צעדים ועצות שיעזרו לכם.

הסתכלו "מתחת" למריבה.

ייתכן שזה נראה כאילו אתם רבים אודות כסף, סקס, או כל דבר אחר, אך לרוב, יש משהו שמסתתר מתחת להם. לא פעם מדובר בבעיות ומשקעים אישיים, שלא נפתרו. זיהוי מה שמסתתר מתחת יכול לעזור לכם להירגע. הנה כמה דוגמאות לדברים שעלולים להסתתר מתחת לפני השטח:

חוסר התאמה – אתם חשים כאילו אתם לא מספיק טובים, וקשה לכם להאמין או לקבל שמישהו רוצה אתכם. 

פחד נטישה – אתם חוששים שהצד השני יקום ויעזוב אתכם. אם לא באופן מעשי, אז על ידי כך שהם יבגדו, או יתרחקו מכם רגשית.

תחושה שאתם נלקחים כמובן מאליו – אתם חשים כי לא מעריכים אתכם, ואפילו מנוצלים.

למדו לתקשר ולדבר על הדברים הללו.

ברגע שתבינו כי הפחדים והתחושות הללו הם אלה שמסתתרים מתחת לפני השטח, ומובילים למריבות הללו, נסו לנהל שיחה אודותיהם, במקום להיכנס לריב מיותר. הרשו לעצמכם להיות כנים ואמיתיים עם תחושותיכם, ולחשוף אותם לפני הצד השני.

קחו אחריות

האם אתם אלה שהתפרצתם על בני/בנות הזוג? האם יותר קל לכם לקבל את מה שאתם רוצים באמצעות כעס וצעקות מאשר פשוט לבקש? כולנו עושים דברים כאלה, ברמה זו או אחרת. אם תשכילו למצוא דרך לקחת בעלות על החלק שלכם במריבה, זה יכול ליצור דיאלוג חדש לחלוטין ביניכם לבין אהוביכם. אם במקום להמשיך במריבה, בכעס ובצעקות, תיקחו נשימה עמוקה, תנמיכו את קולכם ותבקשו סליחה, יש סיכוי גדול שגם הצד השני יירגע ויבקש סליחה בחזרה. אמרו משהו כמו: " רק רגע, זה לא מה שהתכוונתי שיקרה, ואני מצטער/ת שזה קרה. אני לא רוצה ששנינו נהיה כה פגועים שלא נוכל אפילו לדבר זה עם זו. אנחנו יכולים לקחת נשימה, לאסוף את עצמו, ואז לדבר בצורה רגועה ושלווה?"

אל תתעקשו להיות צודקים

הרצון וההתעקשות להיות צודקים, הם מה שמניעים וגורמים למריבה להמשיך. זהו מצב שכולם יוצאים מפסידים ממנו, מה ייתן לכם להוכיח שאתם צודקים? העקשנות הזו תמנע מכם ליצור תקשורת אמיתי עם בן/בת הזוג. כמו בכביש; עדיף להיות חכם מאשר צודק...

הניחו לצד השני ללמוד בדרך שלהם ובקצב שלהם

אתם יכולים לשלוט אך ורק בעצמכם, ובקצב הלמידה שלכם. אם הצד השני לא תופס את זה, אתם לא יכולים להכריח אותו לראות את הצד שלכם, ומה בעיניכם גרם למריבה. אכן, כדי לפתור חיכוכים ומריבות, על הצד השני להבין גם אתכם, אך אם הוא לא מסוגל לעשות זאת, אתם לא תצליחו לגרום לו לעשות זאת. אם ברצונכם לעצור את המריבה, עליכם לקבל זאת ולהניח לו לעת עתה. אם לא, המריבה פשוט תמשיך. אם אתם מסרבים להתנצל, והצד השני לא עושה זאת גם, שקלו לסלוח להם בכל מקרה. קבלה והשלמה כזו, אם אתם עושים זאת בצורה לא מתנשאת, יראו לבן/בת הזוג, שאתם מקבלים אותם ואכפת לכם מהם, ויגרום להם להתרכך ולהירגע.

קבעו הסכמים וגבולות

אם המריבה שלכם הייתה אכזרית במיוחד, ייתכן שכדאי לכם ליצור הסכם בו תקבעו גבולות ותנאים חדשים למערכת היחסים שלכם. לדוגמא: " אני מתחייב/ת לא להשתמש בביטויים מכוערים וקללות בזמן ויכוח", או " הבה נחליט שאנו מדברים במקום לריב ולצעוק". 

תמונת המאמר צולמה ע"י Alyssa L. Miller, מאתר פליקר  

למאמרים נוספים:

לומר סליחה

מהי אהבה?

קביעת גבולות