Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

מהי אהבה?
מאת: מערכת אתר דייט
מהי אהבה?

מהי אהבה? לכאורה ,זה נראה כמו שאלה פשוטה, האומנם? כולנו מדברים על אהבה ללא הפסק, קוראים עליה ומשתמשים במילה כל כך הרבה. אז מהי למעשה? האם אי פעם עצרתם לחשוב לדקה? האם אהבה היא מערכת יחסים, רגש, מה זה בעצם אומר? 

הבה נחקור את העניין קצת.

ראשית, מה זה אומר להתאהב, או מה קורה לבן אדם כשהוא מתאהב. לא פעם אפשר לקבוע ממבט אחד בבן אדם אם הוא מאוהב: מבט חולמני בעיניים, חיוך שלא יורד מהפנים, צחקוק שלא מפסיק...כאשר "אובייקט" המחקר שלנו נמצא לקראת פגישה עם מושא אהבתו, קשה לפספס את זה – עיניים בוהקות, דופק שנוסק לשמיים , כל דבר אחר נדחה לאחר מכן, וכל זה בשביל אותה פגישה מתוקה, אחיזת ידיים, נשיקה, חיבוק עם האדם שהוא נכסף אליו. למה? אהבה !!!

נסו לבקש ממישהו להסביר מהו אותו רגש חמקמק, ותקבלו תשובות כגון: הוא/ היא יקרים לליבי, אני מרגיש מאושר כשאנחנו ביחד, הוא/היא פשוט מדהימים, אני לא יכול לדמיין את חיי אם הוא/היא לא שם,אני אקריב את חיי למענו/למענה, וכן הלאה וכן הלאה, אבל שום דבר לא באמת מגדיר מהי אהבה, האם יש פה היגיון בכלל? זהו שלא, בסופו של דבר, באהבה אין היגיון, רק רגש ותחושות.

הבה ננסה לפחות לענות על השאלה: אהבה היא רגש שקושר אדם אחד לשני במערכת יחסים. אוהבים דואגים רק לשמח את מושא אהבתם, אלה שמאוהבים עמוקות לא יכולים להישאר רחוקים אפילו לזמן קצר. הם מוכנים להקריב ולשכוח את מרבית מערכות היחסים האחרות שלהם עם אנשים (חברים, משפחה וכו') עבור אהבתם, הם מוכנים למות עבור אהבתם וההיסטוריה מוכיחה שזה כבר קרה, אהבה היא מערכת יחסים רגשית שקשה להסביר ואפשר רק לחוות אותה.

 נסו להסביר את טעמו של הסוכר למישהו שאף פעם לא טעם משהו מתוק, אתם לעולם לא תצליחו. בשביל זה צריך לטעום סוכר. בדומה לכך, אהבה לא יכולה להיות מוסברת, צריך להתאהב כדי להרגיש את האושר הזה, התחושה המדהימה הזו, שיש לה טעם, ריח ואפילו צורה, אבל הם שונים עבור כל אחד מאיתנו ואי אפשר פשוט לתאר אותם במילים. צריך להתאהב כדי להבין. אז אנא, אם יש לכם את ההזדמנות לעשות זאת – התאהבו!

רוצים הסבר מדעי למה היא אהבה :

מדע האהבה

אז מהו בעצם הדבר הזה שקרוי אהבה?

תמונת המאמר צולמה ע"י Kraetzsche, מאתר פליקר 

למאמרים נוספים:

איך תוכלו לדעת מה ההבדל בין אהבה, "הידלקות" ותשוקה? 

18 עובדות מרתקות על אהבה

אהבה ממבט ראשון