Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

הפער בין מציאות לדימיון
מאת: צוות Date
הפער בין מציאות לדימיון
בעידן הנוכחי, האינטרנט מספק לנו זירה חדשה לפגוש ולהכיר בני אדם רבים. אך מפגשים רבים נגמרים באכזבה ותחושת פספוס, מצבים רבים הופכים למביכים כאשר המציאות מתנגשת עם הדמיון, אם במקרים בהם המציאות יופתה, ואם במקרים בהם נאמרה כל האמת ועם זאת מוחנו יצר דמות שונה לחלוטין ממה שתוארה.
 
השאלה המציקה היא איך להציג את עצמנו באתרי ההיכרויות? האם להגזים? ליפות? להתחכם או לפשט? האם להגיד את כל האמת או רק חלק ממנה, או האם פשוט לשקר. אנשים שמציגים עצמם באור מחמיא באינטרנט חייבים בשלב כלשהו להיפגש עם המציאות, אבל גם כשאומרים את כל האמת, זה לא פשוט.
 
מדוע זה קורה?
כשאנחנו מפתחים קשר עם אדם ברשת, יש הרבה מידע שאנו משלימים מהדמיון. בלי שנשים לב, אנחנו בונים לנו דמות, שחלקה מבוסס על הדמיון ועל ניסיון העבר שלנו. הואיל ואיננו יודעים איך האדם נראה ממש, איך הוא מתנועע, מריח, מהן הבעות הפנים שלו או שלה, אנחנו בונים מערכת של הנחות בפנטזיה, ולא תמיד מודעים לכך שזו פנטזיה.
 

השלמת המידע החסר (לטוב ולרע)
אנחנו יוצרים דמות וירטואלית שלמה, כאשר אנחנו יושבים מול מסך המחשב. אפילו כאשר מתאפשרת תמונה ויזואלית (אם פעילה או סטילס),  זוהי עדיין זווית  מאוד צרה לחייו של האדם. אנו משלימים אוטומטית את מהלכיו, תנועתו, ריחו ומגעו.
 
סטריאוטיפים
אנחנו כל כך מורגלים למסגרות מחשבה. לדוגמא: אם למדנו על מישהו שהוא סטודנט למדעי הים, נאמין שרוב ימיו הוא בים ולכןהוא פרפר אמיתי. לעומתו, עורך הדין / הרופא רציני ומחפש קשר אמיתי. זה לא תמיד נכון במבחן המציאות, יש סיכוי שווה שעורך הדין / הרופא הוא "שחקן" ומתפרפר, בעוד מדען הים הוא בחור רגיש שמחפש מישהי לצפות איתה בשקיעות.
 
לדימיון שלנו יש המון כח! הוא מעלה ומוריד את הציפיות שלנו ללא הרף. הסכנה היא לאבד את אהבת חיינו, בגלל הסטריאוטיפים.
 
המלצות:
1. נסו לנהל את מערכת היחסים הוירטואלית אמיתית ככל האפשר !
2. נסו לא לבנות ציפיות מוגזמות מעצמכם ולעצמכם.
3. נסו להגיע למפגש ללא ציפיות (קשה.....אולי לא אפשרי....אבל מומלץ!)
4. הרשו לעצמכם להיות מופתעים
5. תנו הזדמנות לאדם שמולכם ואל תפסלו אותו במיידית, כי הוא לא מתאים לתמונה שיצרתם. האדם שניהלתם אתו קשר וירטואלי יושב עכשיו מולכם, משהו בו/בה מצא חן בעיניכם.
6. היו מודעים למערכת הציפיות שלכם. מודעות רחבה תפתח אתכם לחוויות חדשות.