Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

הגורמים לשחיקה בזוגיות
מאת: עדנה מימון
הגורמים לשחיקה בזוגיות
אין ספק שתחילת הזוגיות היא תקופה יפה, בה החיזור קיים בעוצמה רבה. זוהי תקופה מלאת ניצוצות והתרגשות. זוהי גם תקופה אשר במהלכה שני בני הזוג אינם רואים את חסרונותיו של השני. או, ליתר דיוק: הם רואים, אך מתעלמים מהם.
 
חסרונותיו של בן/בת הזוג אינם משמעותיים כאשר ישנה אהבה חזקה כל כך. הרי, "אין דבר העומד בפני האהבה", "האהבה חזקה כסלע", "האהבה יכולה להתגבר על כל מכשול" ועוד. אם האהבה יכולה להתגבר על כל מכשול, נשאלת השאלה: מה גורם לכך שבכל זאת אהבה נכשלת? האם הגורם הוא חיצוני, שאינו תלוי בבני הזוג, או שזה בכל זאת משהו שקשור לאחד מבני הזוג? או לשניהם?
 
ובכן, התשובה לכך פשוטה: בעיה בתקשורת בין בני הזוג.
 
אחת הסיבות העיקריות בשחיקה בזוגיות היא: תקשורת לקויה בין בני הזוג. כל אחד "מצרף" לזוגיות הרגלים ואמונות אשר הוא גדל איתם. כאשר הרגלים ואמונות אלה אינם עולים בקנה אחד עם הרגליו ואמונותיו של בן/בת הזוג, הדבר גורם לחיכוכים ומריבות.

האחד שואל את עצמו: "כיצד זה יכול להיות שהיא/הוא חושב/ת כך? הרי ברור שהיא/הוא אינה/אינו צודק/ת?" או אמונות כמו: "לדעתי, זה תפקידו של הגבר", או "זה תפקיד האישה". זה יכול להתבטא גם בהאשמות כגון: "אתה כזה", "את כזו", או "אתה לא מבין" "את לא מבינה" ועוד ועוד.
 
מכיוון שאהבה אינה מספיקה, עלינו לשמן אותה בעזרת תקשורת בין אישית הולמת. עלינו להבין שכדי שהזוגיות תצליח, עלינו להיות מוכנים להכיל את בן/בת הזוג. עלינו להיות מוכנים לאופציה (שברוב המוחלט של המקרים מתגשמת), כי יהיו הבדלים בגישות, בדעות, באמונות, ביכולות וכו'. איננו יכולים לכפות את דעותינו על בן/בת הזוג, אפילו אם אנו מאמינים בכל ליבנו כי אנו הצודקים והשני הוא הטועה. עלינו לזכור כי זו אמונה שגדלנו איתה והבאנו אותה איתנו, ואין זה אומר שגם אחרים צריכים לקבל את אותה אמונה.
 
לסיכום:
עלינו לדעת לקבל את האחר, למרות שאיננו מסכימים עם גישתו ודעותיו. זכרו כי בזוגיות אין צודק או לא צודק, אין צד אשם וצד לא אשם. על שני בני הזוג לעשות מאמצים להתפשר בכל. אחד המשפטים הנפוצים ביותר שעלינו לוותר עליו בזוגיות הוא: "זה עניין של עיקרון". יש לוותר על "עקרונות" אשר אינם מפרים את הזוגיות, או פוגעים בה.  
 
המלצה:
הקשיבו לבן/בת הזוג. בכל פעם שאתם מתווכחים בדקו את עצמכם:
האם אתם אוטמים את עצמכם מלהקשיב לשני? האם אתם מתעקשים על "עקרונות"? אם התשובה לכך חיובית, זה הזמן לעבור שינוי מהותי ולהציל את הזוגיות.
 
 
למאמרים נוספים: