Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

האם זו אהבה או התאהבות?
מאת: צוות Date
האם זו אהבה או התאהבות?

קרה לך שנדלקת על מי שעמד לפניך בתור לסופר? האם זו התאהבות, כימיה בסיסית בין שני אנשים? או האם זה הדבר האמיתי - אהבת אמת!

בואו נתחיל את הדיון הזה בכמה הגדרות בסיסיות:
התאהבות = כימיה
התאהבות + כימיה = רומנטיות (אהבה רומנטית / קשר רומנטי)
 
אין ספק שהנ"ל יכולים להיות התחלתה של אהבה אמיתית, שעם הרבה השקעה, המון רגשות, מהמורות בדרך, קצת אי הבנות, הרבה התמודדויות יכולים להביא לאהבה אמיתית. האם יכולה אהבה אמיתית להתקיים ללא התחלה רומנטית – וודאי! ראו את כל קשרי הנישואים של הדורות של פעם, שלא הכירו לפני, ראו האחד את השניה פעם-פעמיים (במקרה הטוב..) לפני החתונה, וחיו במהלך חייהם עם המון כבוד ואהבה הדדית.
 
האם זה המצב האידיאלי? אני משערת שלא. כולנו רוצים להרגיש נאהבים ומיוחדים ויחידים לבן/בת זוגנו. אז איך נבדיל בין השניים? איך לא נבלבל בין התאהבות ורומנטיקה לאהבה אמיתית שתשרוד את מבחן הזמן.
 דר' הרוויל הנדריקס מגדיר בספרו ""keeping the love you find, מהי התאהבות רומנטית ולמי בעצם אנחנו נמשכים בהתאהבות זו:
- האדם בעל התכונות הגרועות ביותר בהורינו (או מי שגידל אותנו).
- התכונות בנו שאנחנו אוהבים, אך נמנעים להתנהג לפיהן, אם בגלל חששנו מהחברה או בגלל חינוכנו.
- התכונות שאנחנו אוהבים, אך החברה מונעת מהמגדר שלנו.
 
בקיצור: האדם שאנחנו נמשכים אליו הוא ההפך הגמור ממה שאנחנו באמת צריכים לטווח ארוך. משיכה זו, למישהו שלעולם לא נצליח לרצות, מעמידה אותנו בפני כשלונות חוזרים ונשנים של מערכות יחסים.
 
 
 
חשבו על תכונות שאתם רוצים בבני זוג ונסו להבין אם הוריכם מתנהגים כך, או בדיוק להפך (שימו לב: מדובר על תכונות ולא קשר בין ההורים שיכול להיות נהדר/גרוע, אך לא קשור לתכונות שלהם כל אחד בנפרד).
 
נסו ליצור תיאור של האדם הרצוי לכם בחייכם, הדמות האידיאלית שאותה אתם רואים לנגד עיניכם לטווח הרחוק; איך הוא/היא מתנהג אליך, איך מתמודד/ת עם משברים, איך הוא/היא מתמודד/ת עם כסף, ילדים, שכנים והעולם בכלל, האם הוא/היא נדבן, האם מתנדב, האם קרייריסט ואו מבשל. ואחרי שיצרתם את רשימת התכונות הזו, בדקו – במי אתם בדר"כ מתאהבים?!
 
האם רשימת התכונות של האנשים שהיו לצדכם לתקופה קצרה היא זהה לרשימה הרצויה, או האם היא ההפך ממנה? האם מוכרות לכם תכונות של הדמות שבה אתם מתאהבים למישהו מילדותכם?
התאהבות הינה התנהגות שקשה מאד לשנות, כי היא מורכבת מהרבה כימיה אשר טבועה בנו מילדות ולאורך כל התבגרותנו והפיכתנו לבוגרים. אנחנו אוהבים להיות מאוהבים, ולרוב אנחנו מתאהבים במי שאינו טוב עבורנו.
 
אמנם, קשה לשנות את מי שתתאהב/י בו בפעם הבאה, אבל נסו לתרגל את התרגיל המוסבר למעלה, כדי שתוכלו להבחין בין התאהבות לאהבה, ואולי תצליחו למנוע מעצמכם לעשות טעות שתתחרטו עליה.