Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

תקשורת במערכות יחסים
מאת: מערכת אתר דייט
תקשורת במערכות יחסים

אנשים רבים מאמינים שהסוד לקיום מערכת יחסים בריאה הוא תקשורת טובה. אם אתם במערכת יחסים אינטימית ומרגישים שאתם יכולים להשתפר בתחום זה, הנה כמה דרכים לעשות זאת.

 

"גברים ממדרים את רגשותיהם, אבל נשים זוכרות הכל" 

חשוב להבין שאתגרים בתקשורת במערכות יחסים אינטימיות,בין גברים לנשים , נובעים מהדרכים השונות בהם גברים ונשים פועלים. "גברים ממדרים את רגשותיהם, אבל נשים זוכרות הכל" אומרת ד"ר כריסטיאן נורתופ, מחברת הספר "גופן של נשים, חוכמתן של נשים וחוכמתה של הבלות", "לכן, כאשר נשים דנות בדברים שמפריעים להן בזוגיות, הן נוטות להתייחס לכל מה שקשור לדברים אלה". היא מוסיפה ואומרת שזוהי טעות, מאחר שגברים מוצאים את הגישה הזו מלחיצה ומהממת.

לפי ד"ר נורתופ, הדבר החשוב ביותר בתקשורת במערכות יחסים, שעל נשים ללמוד, הוא שאסור לך לצפות שבן זוגך יהיה חברך הטוב ביותר. שמרי את ההתעמקות והניתוח הפולשני לשיחות עם חברותייך.

ד"ר לורי מור, מחברת הספר "אינטימיות יצירתית ובחירת שותף לחיים בחוכמה", מציעה לאנשים לבחור שותף לחיים שאיתו יש להם הרבה במשותף. "יש צורך בבסיס חזק במערכות יחסים, מהן יכולה לצמוח ולהתפתח תקשורת טובה כבר מההתחלה" אומרת ד"ר מור. כאשר סגנונות תקשורת שונים במידה רבה, זוגות מבלים את מרבים זמנם בללמוד איך לתקשר, מאשר באמת לתקשר. ד"ר מור משווה זאת למצב בו שני אנשים מדברים שתי שפות שונות, ולא מצליחים לתקשר עקב כך.

"אני צריך לומר את מה שמעיק עליי כדי לפרוק, ואז אני ארגיש הרבה יותר טוב".

כולנו מכירים את התחושה הזו...ובכן, בהחלט יש "קשר בין מערכות יחסים לבריאות", אומרת ד"ר נורתופ, שמציינת כי מחקרים מראים שאנשים המצויים בזוגיות תומכת ואוהבת, בדרך כלל מרגישים שמחים יותר וחווים פחות בעיות בריאות.

אם אתם חשים כי אתם אומרים את מה שיש לכם להגיד באופן ברור ובהיר, אבל בן/בת הזוג לא מקשיבים לכם, ד"ר נורתופ מציעה להעריך מחדש את המצב. ייתכן שאתם אפילו מעמידים את בריאותכם בסכנה. בעיות בתקשורת צצות, לא פעם, באמצע החיים, כאשר נשים רבות שמות לב לשינויים בבריאותן, במיוחד בכל הקשור לבלוטת התריס שלהן. "תפקודה של בלוטה זו מושפעת מהיכולת שלנו לבטא את שעל ליבנו, ולקבל את רצוננו. משהו שעבור נשים דוכא במשך אלפי שנים, והשתנה רק לאחרונה" אומרת ד"ר נורתופ.

ארבעה דרכים לשפר את התקשורת מבלי לחוש אשמה

ד"ר קת'לין הנדריקס, ובעלה, ד"ר גאי הנדריקס, מייסדי "מכון הנדריקס", ומחבריהם של יותר משבעה עשר ספרים העוסקים בזוגיות, אומרים כי הדבר החשוב ביותר שהם למדו לאורך השנים, זה כיצד לתקשר ללא רגשות אשם.

"צריך ללמוד להיות ער ורגיש למיוחדות של בן/בת הזוג" אומרת קת'לין הנדריקס. הזוג מלמד אנשים כיצד ליצור הרמוניה ואינטימיות ועדיין לומר את האמת. לפי דעתם, ארבעת כישורי התקשורת החשובים ביותר הם:

1. הקשיבו בנדיבות. האזינו בסבלנות ומתוך רצון אמיתי להבין. נסו להבין מה מסתתר מתחת למילים, מאחר שלא פעם, אנשים לא אומרים באופן ישיר מה רצונם.

2. דברו בצורה שלא ניתן יהיה להתווכח איתכם. הכוונה בכך היא לציין עובדות שאין עליהן עוררין. לדוגמה, אתם יכולים לומר משהו בסגנון: "אני מרגישה רע שאתה לא אומר לי שלום כשאתה יוצא לעבודה". דברים אלה הם עובדות. כאשר אתם מדברים כך עם יקיריכם, אין בכך מההאשמה, ואז ניתן לשוחח על הדברים מבלי לריב.

3. התמקדו בהערכה. ההמלצה היא יחס של 5-1. חמש מחמאות המביעות הערכה על תלונה אחת. נסו להתמקד בצדדים החיוביים אצל בן/בת הזוג ובמערכת היחסים שלכם.

4. הפכו את תלונותיכם לבקשות. לדוגמא, שאלו את בן/בת הזוג: "אם אני אכין את ארוחת הערב, תוכל/י לנקות?".

ארבעה כלים "פשוטים" לתקשורת יותר טובה

סטיב סטיוארט, מחבר הספר "52 חוקים פשוטים לשיפור מערכות היחסים שלכם", אומר כי על מנת שמערכת היחסים תהיה מוצלחת, על כל צד לקבל ממנה את מה שהוא רוצה. כדי לעזור לזוגות לתקשר בצורה יותר מוצלחת, סטיוארט משתמש בארבעה כלים פשוטים, אך אפקטיביים:

1. בקשו את מה שאתם רוצים. סטיוארט אומר כי מרבית האנשים לא מבקשים את מה שהם רוצים, מאחר שהם חושבים שהם אינם יכולים להשיג זאת. אך לרוב, ההיפך הוא הנכון. רוב האנשים מופתעים לגלות שהם יכולים להשיג את רצונם, רק בעצם אמירתם מהו רצונם.

2. הראו לבן/בת הזוג מה היחס שברצונכם לקבל. "במילים אחרות" אומר סטיוארט" התייחסו לצד השני כפי שהייתם רוצים שהוא יתייחס אליכם".

3. למדו לנהל משא ומתן. מערכות יחסים סובבות סביב תן וקח. לדוגמא: "מותק, אני אכבס, אם אתה תתלה את הבגדים".

4. למדו להתאים את רצונותיכם. "שאלו את עצמכם אם מה שאתם רוצים זה משהו שאתם באמת צריכים".

סטיוארט מאמין כי זוגות יכולים להתגבר על מכשולים בתקשורת המונעים מהם ליצור זוגיות מאושרות, אך עם זאת, לפעמים ההשקעה לא שווה את זה. "אם אתם כל הזמן מוותרים, אם אתם לא יכולים לבקש מבן/בת הזוג דבר, אולי זה הזמן להמשיך הלאה". אומר סטיוארט.

תמונת המאמר צולמה ע"י pedrosimoes7, מאתר פליקר

למאמרים נוספים:

שמונה נושאים שכדאי לזוגות לדבר עליהם

אהבה במערכת יחסים

 כיצד מתגברים על הפחד מאינטימיות