Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

שמונה נושאים שכדאי לזוגות לדבר עליהם
מאת: מערכת אתר דייט
שמונה נושאים שכדאי לזוגות לדבר עליהם

 מחקר פסיכולוגי חדש מראה כי אנשים מאושרים יותר כאשר הם מדברים על דברים שברומו של עולם, מאשר כאשר הם מנהלים שיחה קלילה. שיחות של 79 סטודנטים, הוקלטו ונותחו ע"י חוקרים, אשר הבחינו בין שיחות על אוכל או מזג האוויר, לבין שיחות על פילוסופיה, חינוך או דת. הנבדקים שדיווחו על הסיפוק הגדול ביותר, בילו רק עשרה אחוזים מהשיחות שלהם בשיחות קלילות, בעוד הנבדקים שדיווחו על חוסר הסיפוק הגדול ביותר, בילו 28.3 אחוזים בשיחות שטחיות.

בין הנושאים המשמעותיים שעליהם אנשים דיברו, ברצוננו להציג לפניכם שמונה, שאנו מאמינים כי צריכים להיות נושאי שיחה עבור זוגות.

רגעים מביכים. אם אינכם יכולים לחלוק את אותם רגעים מביכים שקרו לכם בחייכם עם בן/בת הזוג שלכם, אז עם מי תעשו זאת? אל תחששו לפתוח את הנושא, אם לא עשיתם זאת כבר. אנחנו לא נהיה מופתעים אם הסיפורים שלהם יותר מביכים משלכם.

דעות פוליטיות. אינכם חייבים להסכים זה עם זו, אבל עליכם בהחלט לשמור על ראש פתוח. מערכת יחסים טובה מרשה לשני הצדדים לדון בפוליטיקה מבלי להיגרר למריבות וויכוחים, אלא כשיחה נעימה ומחכימה.

פחדים וחוסר ביטחון. בפחדים, אנחנו לא מתכוונים לפחד שלכם מנמלים. אנו מדברים על הדברים שגורמים לכם להתעורר עם שיער אפור. מה מדאיג אתכם? מה אתם רוצים לשפר אצלכם? איזה שלדים יש לכם בארון? ייתכן שבחשיפת הצדדים הפגיעים שלכם, אתם מסתכנים בשיפוט, אבל עם בן/בת הזוג אוהב/ת אתכם, ייתכן שהם אפילו ישמחו לגלות את הצדדים האלה, שמעידים עליכם כאנושיים.

ילדות. שאלו את בן/בת הזוג שלכם איך היו כילדים. האם היא הייתה חברותית? האם היו לו צרות בבית הספר? זכרונות ילדות מהווים נושאי שיחה משעשעים וכיפיים, אבל הם גם יכולים לשפוך אור על איך החצי השני שלכם הפכו להיות מי שהם היום.

מערכות יחסים קודמות. זהו נושא רגיש, מאחר שאף אחד לא רוצה לשמוע שירי הלל לאקס/ית של בן/בת הזוג. כמובן שיש הבדל בין להשתוקק לעבר, או לחילופין להיזכר בו במרירות, לבין פשוט להכיר בו. עם קצת אימון ואמון, זוגות יכולים לדבר על מערכות יחסים שהסתיימו מבלי להשוות את מערכת היחסים הנוכחית אליהן.

חיי משפחה. לדעת איך בן אדם גדל, וכיצד נראים קשרי המשפחה שלו, הם הכרחיים להבנת גישתו הנוכחית כלפי משפחה. אם אתם חושבים כבר על רעיון הקמת משפחה עם בן/בת הזוג הנוכחי/ת, ייתכן שזה יעזור אם תשאלו איך הם הסתדרו עם הוריהם? מדוע הם לא בקשר טוב עם אחיהם? האם הם אוהבים מפגשים משפחתיים? וכיוצ"ב.

טלוויזיה וסרטים. בהשוואה לפוליטיקה ופחדים, נושא זה יכול להיראות שטחי, אבל דיון שעוסק בסרט מסוים יכול במהרה להתפתח למשהו מעמיק יותר. אם השיחה מתפתחת לדיון במניעיו של גיבור הסרט, עלילה, עבודתו של הבמאי וכד', בהחלט אי אפשר לקרוא לזה שיחה שטחית.

העתיד. שיחות על העתיד יכולות להיות מורטות עצבים. אנחנו לא אומרים שעליכם להפעיל לחץ על בן/בת הזוג לדבר על חתונה וילדים, אבל אנחנו עדיין מאמינים שעליכם לדעת מהם החלומות, השאיפות והמטרות שלהם. מה מניע אותם? למה הם מכוונים בעתיד? איפה הם רואים את עצמם בעוד עשר שנים? מישהו ששואף לצמיחה והתפתחות, ולא מפחד מהעתיד הלא נודע, הוא בהחלט מישהו שראוי לכם.

 

תמונת המאמר צולמה ע"י ,  masochismtango מאתר פליקר

 

למאמרים נוספים:

האם זו אהבת אמת או פנטזיה?

מהם הדברים החשובים שכדאי שתדעי על הגבר שאיתך

5 הצעות לדייטים קצת שונים