Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

היכרויות לחד הוריים
מאת: חגית ורד
היכרויות לחד הוריים

 קבוצת ה-"חד הוריים" מונה מספר סוגים:                                        
1. גרושים וגרושות שמגדלים את ילדיהם בנפרד ע"פ הסדרי ראיה ומשמורת.
2. בני זוג שהתאלמנו.
3. הורות יחידנית מבחירה - נשים שהרו מתרומת זרע, גברים ונשים שבחרו להיות הורים כאשר אינם בזוגיות האחד עם השנייה.

כל אחת מן הקבוצות היא חד הורית, אינה מצויה בזוגיות, וככזאת מתעסקת גם בנושא ההיכרויות. מה שמייחד את כל הקבוצה הוא ההורות. פנויים ופנויות שיש להם ילדים נמצאים בקטגוריה אחרת וישנה התייחסות שלהם ושל הסביבה לעובדת היותם הורים.

גרושים וגרושות זוהי הקבוצה הגדולה ביותר. כ-26%  מהנישואין מסתיימים בגירושין במדינה ישראל. גרושים רבים אחרי זמן מה מחפשים זוגיות לפרק ב'. לגרושים והגרושות החד הוריים יש ילד שיש לו שני הורים והכנסה של מבוגר חדש לתמונה קשורה קודם בקבלת הילד, במוטיבציה של בן/בת הזוג ליצור תקשורת טובה איתו וקבלת ההורה+ הילד כיחידה אחת.

רוב הגרושים לא יתפשרו בנקודה הזאת. ישנם גרושים שיעדיפו הכרויות עם שכמותם גרושים גם כן כדי להתחיל באותו המקום כביכול (לי יש את הילדים שלי ולך את שלך) ויש שיעדיפו יצירת קשר עם רווקים ללא ילדים. יש גרושים שרוצים עוד ילדים וכאלה שלא רוצים להיות שוב הורים וע"פ זה גם כן נעשית ההעדפה בבחירת בן/בת הזוג.

בני זוג שהתאלמנו מתמודדים קודם עם השכול. הם איבדו בו/בת זוג והילדים אבדו הורה. ההורה שנשאר הופך להיות יחיד ובן/בת זוג שיכנסו למשפחה יכול להיות להם גם תפקיד הורי במידה וירצו ולפעמים גם אם לא. אלמנים יבחרו בני זוג שיכולים ומתאימים להיות הורים לילדים שאינם שלהם או לפחות להיות מסוגלים ליצור קשר טוב ואמין עם ילדם. 

קבוצת ההורים היחידנים היא קבוצה שהולכת וגדלה בעשור האחרון.

יותר ויותר משפחות הן יחידניות, שהרוב הן נשים שבחרו להרות מתרומת זרע. קבוצה נוספת היא גברים ונשים שיצרו קשר לצורך הולדה ואינם מצויים בזוגיות רומנטית.

קבוצת האמהות היחידניות תחפש לרוב בן זוג שרוצה ילדים ומוכן לתפקד כהורה (כיוון שלילד אין אבא) ובקבוצת ההורים שאינן בקשר זוגי על רקע רומנטי ירצו בני הזוג בדומה לגרושים וגרושות בני זוג שיקבלו את הילד ויכולים לתפקד כהורים. כל קבוצת ה-פו"פ החד הוריים יחפשו בני זוג להכרות שיכולים להעניק להם ולילדיהם זוגיות טובה ותקשורת טובה עם הילדים.

טיפול זוגי

 

למאמרים נוספים: