Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

נישואים בשנות האלפיים
מאת: חגית ורד
נישואים בשנות האלפיים

באיזה גיל מתאים להתחתן? האם יש גיל מומלץ? מתי הכי מתאים להינשא? האם יש גיל שנחשב למתאים? האם זה תלוי בגיל הנישאים או בגיל הזוגיות? זוגות רבים וגם פנויים ופנויות רבים מתעסקים בנושא זה. בישראל של שנות האלפיים הגיל הממוצע לנישואין אצל נשים הוא 27 ואצל גברים מעט גבוה יותר.

הסטטיסטיקה היא מכל המגזרים ואצל האוכלוסייה החילונית לבדה הגיל יהיה גבוה יותר. במעגל החיים מקובל מבחינה חברתית ששנות ה-20 יהיו מוקדשות לרכישת השכלה, עבודה וזוגיות.

נישואין בגיל צעיר
נישואין בגילאי 25 ולמטה נחשבים לגיל צעיר. בזוגיות ממוסדת בגיל זה ישנם יתרונות וחסרונות שגם הם תלויים רבות במצב בו נמצא הזוג, הנסיבות של הנישואין וגיל הזוגיות.
נישואים צעירים אופייניים יותר לנשים. לנשים ולגברים שיקולים שונים לגיל ולזמן המתאים לנישואין .
שיקולים של אישה יהיו:
- חשש מגבר ש"ימשוך" את החברות ולבסוף לא ירצה להינשא.
- הורים ומשפחה שלוחצים למיסוד החברות.
- שיקולים  ביולוגיים - להיות אמא צעירה ולסיים עם ההולדה בגיל צעיר.
- ביטחון כלכלי.
גברים פחות ממהרים לנישואין בגיל צעיר ונשים צעירות יתחתנו עם גברים מבוגרים מהם במספר שנים.


פערים בגיל בין בני זוג
פערים בגיל מתבטאים במרחק השנים וגם במרחק השנים יחסית לגיל. פער גילאים בין 20 ל-30 אינו דומה לאותו הפער כאשר הוא בגילאי 30-40 . ההבדל הוא הזמן בו אנו נמצאים במעגל החיים. לכל תקופת גיל יש את הציפיות ממנו וכאשר יש קשר זוגי ונישואין בין בני זוג שנמצאים במקום אחר במעגל החיים אז זהו הפער. גילאי ה-20 מוקדשים לטיולים שאחרי השחרור מהצבא ולאחר מכן ללימודים ו/או עבודה. בגיל זה מתחילים קשרים זוגיים שיכולים להיחשב ליותר "רציניים" בשונה מגיל ההתבגרות. בגילאים אילו לרוב תלויים עדין בהורים מבחינת מקום מגורים, תשלומי שכר לימוד ועוד...

זהו גיל שלרוב אין עצמאות כלכלית (לפחות בתחילת שנות ה-20) וגם הקשרים הזוגיים מתנהלים בהתאם. גילאי ה-30 מוקדשים לבניית משפחה וביסוס כלכלי, התקדמות בעבודה, לימודי המשך. בגילאים אילו יש יותר עצמאות כלכלית, יכולת לשלם על דיור ובניה של תא משפחתי חדש. גילאי ה-40 מוקדשים להמשך הביסוס הכלכלי, התקדמות בעבודה, משפחה, ילדים. זוגות שנישאו צעירים מגדלים ילדים שבעצמם כבר עצמאיים ויש פחות התעסקות פיסית ויותר פנאי.


פערים בזוגיות כאשר בת הזוג צעירה
אצל רוב הזוגות שיש ביניהם פערים בגיל האישה היא הצעירה.
גם בזוגיות שהפער בין בני הזוג קטן לרוב יהיה בן הזוג מבוגר יותר.
נשים צעירות בשלות לנישואין לפני הגברים בני אותו הגיל לכן ישנה התאמה כאשר בן הזוג מבוגר יותר בגיל.

כאשר בת הזוג צעירה באופן משמעותי מבן הזוג (10 שנים ויותר) יכולה להיות התאמה מושלמת ללא קשר לגיל ויכולים להיות פערים בעקבות המקום השונה במעגל החיים.  טיב הקשר תלוי קודם בבני הזוג עצמם ובסיבות לבחירת בן/בת הזוג שלהם ובמקום של כל אחד מהם במעגל החיים.  כאשר יש שוני שקשור בגיל, יכולים להיות קשיים בתקשורת וחוסר שביעות רצון כללית כאשר הרצונות לא נענים.

פערים בזוגיות כאשר בן הזוג הוא הצעיר
זוגיות בין בני זוג כאשר הגבר צעיר באופן משמעותי מהאישה נחשבת ליוצאת דופן. הסיבה לכך היא שנשים מתבגרות מוקדם יותר ומעוניינות בגיל צעיר יותר מגברים להינשא ולהוליד ילדים. והסיבה הנוספת היא שהפוריות של נשים מוגבלת בזמן ואישה אינה יכולה לחכות לגבר עד שיתבגר וירצה להקים משפחה.

זוג שכזה כאשר בני הזוג במערכת זוגית ראשונה ורוצים ילדים צריכים לקחת בחשבון את הנקודה הזאת.
במידה ומדובר בזוגיות לפרק ב\\\\\\\'  ו/או אין רצון בהולדה אז ישנה פחות משמעות לפער. יתרון מובהק לזוגיות שכזו היא ההתאמה המינית.
גברים אונם בירידה החל משנות ה-20 והנשים מבשילות לקראת גילאי ה-40 ויותר...
 
חגית ורד -
טיפול זוגי


 

למאמרים נוספים: