Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

מה קורה כאשר אחד מבני הזוג חוזר בתשובה?
מאת: חגית ורד
מה קורה כאשר אחד מבני הזוג חוזר בתשובה?

במשך כל החיים הזוגיים בן ובת הזוג עוברים שינויים. יש שינויים שקורים בעקבות דברים אובייקטיביים כמו: הריון ולידה, מצב בריאותי משתנה, שינויים בעבודה ועוד... וישנם שינויים כמו: שינויים בתפיסת העולם, דרכי התבוננות על דברים יכולה להשתנות, מצב רגשי ואמונות. בכל שינוי הזוגיות יכולה להתערער מעט הרבה או כלל לא.

אחד מהשינויים הגדולים יותר הם רצון לחזק את האמונה והתחלה של חזרה בתשובה. בני זוג שבחרו לחיות יחד לרוב חולקים את אותה הפילוסופיה הדתית והם חילוניים, מסורתיים או דתיים וגם בין הדתיים לרוב יהיו בעלי אותה אמונה ופלג. שינוי באמונה, התחזקות בדת מה שנקרא זהו תהליך רגשי ועמוק שעושה אדם בינו לבין עצמו, אדם שהגיע להבנה שמה ששמע בהרצאה, מפגש או בכל דרך אחרת מוצא חן בעיניו ונותן לו מענה שהוא זקוק לו.

אנשים חילוניים שמוצאים עניין בדת ומרגישים שזה משתלב להם טוב עם החיים הם לרוב אנשים שמחפשים דרך להרגיש טוב יותר ולא מרוצים מהמצב הנוכחי, לפעמים גם אינם מודעים להרגשה שלהם אלא בדיעבד.

מה קורה לבן הזוג החוזר בתשובה? תהליך חזרה בתשובה הוא מאד רגשי. ישנם לבטים רבים, מצד אחד ישנם דאגה ופחד ממה שיקרה בבית ובסביבה של האנשים הקרובים ומצד שני ישנה  התלהבות ושמחה מהשינוי והרגשה של תקווה ואושר. החוזר בתשובה מקבל תגובות מהסביבה שיכולות להיות גם אוהדות אבל לרוב מסתכלים עליו בצורה ביקורתית ולא ממש מבינים ומקבלים את השינוי.  

מה קורה למי שבן זוגו חוזר בתשובה?
חיים זוגיים עם בני זוג שחוזרים בתשובה דורשת הרבה סבלנות. מי שצופה בבן הזוג שעובר שינוי יכול לקבל בקושי יותר או פחות את השינוי. יש את השינוי הנראה לעין בלבוש, גידול זקן, כיסוי ראש / כיפה ויש את השינוי בעורכות הבית, שמירה על מצוות, כשרות, שמירת שבת ועוד...   
כל השינויים הללו דורשים התייחסות מיוחדת ושיתוף פעולה.

דרכי התמודדות
תהליך של חזרה בתשובה מטלטל את המערכת הזוגית ומאלץ לעשות שינויים וזאת במידה כמובן שרוצים לחיות יחד ולהיות בטוב.
דרך טובה להתמודד היא לנסות לקבל את בן הזוג כפי שהוא בלי לנסות לשנות אותו. כלומר מי שחזר בתשובה לא מומלץ שישכנע את בן/בת הזוג שלו לחזור בתשובה גם כן, המהלך הוא אישי וצריך להרגיש שזה משהו שרוצים אותו. למי שבן/בת זוגו חזרו בתשובה מומלץ גם כן לא לנסות לשנות את ההחלטה ולבקר אותה.

מי שיצליח לשמור על מקומו ולקבל את סגנון חייו של בן הזו יש סיכוי טוב יותר שאפשר במסגרת השינויים לשמור על הזוגיות עם כבוד ואהבה.

חגית ורד - טיפול זוגי
 

 

למאמרים נוספים: