Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

זוגיות ונישואין בפרק ב'
מאת: חגית ורד
זוגיות ונישואין בפרק ב

פרידה מזוגיות ארוכת טווח וגירושין ממי שהיינו נשואים לו זמן זה או אחר הם תהליך רגשי ולא פשוט. הסיבות לסיום הקשר הזוגי יכולות להיות רבות, החל מבחירה לא נכונה של בו/בת זוג, זוגיות שאינה מתרוממת, קשיים בתקשורת ועוד... לאחר תקופת צינון עולה מחדש הרצון לזוגיות רצינית לפרק ב'.  

כל מי שנפרד, גם אם הדבר נעשה בידידות וללא משקעים, עבר חוויה רגשית לא פשוטה בתקופת הנישואין ובתקופה של ההחלטה להיפרד, לכן מומלץ שההחלטה על היכרות לפרק ב' תהיה מהמקום הנכון, עם ביטחון והבנה של מה שקרה בנישואין הראשונים.

בכל מערכות היחסים הזוגיים אנו "מנהלים" את הבחירה של בן/בת הזוג שלנו ע"פ המצב והמקום שלנו בחיים, המסרים שקיבלנו מהורינו ומהחברה בה גדלנו והמסורת המשפחתית.
מי שהתגרש אין זה אומר דווקא שלא עשה בחירה נכונה של בו/בת הזוג שלו, אלא שייתכן כי ברגע הבחירה הייתה התאמה ושנים אחרי כן כבר לא.

בגלל השינויים שאנשים עוברים עם השנים חשוב לפני שמחליטים על היכרות לפרק ב' לבחון היטב את פרק א' וללמוד את שהיה וקרה. הבחינה צריכה להיעשות ללא ביקורת ושיפוטיות על העבר (גם אם היה רע ונורא) אלא בהתבוננות מפוכחת ועניינית.

אחת מהדרכים לבחון את שהיה זה בטיפול זוגי. אחרי שמזהים ומבינים את המקומות הלא טובים אליהם נקלעתם בזוגיות כדאי לעשות הערכת מצב ולחשוב איזה בן/בת זוג הם המתאימים לי ביותר, למה אני זקוק/ה מבני הזוג אותם אכיר ואיך אוכל לעשות את הבחירה הכי טובה עבורי מבלי לחזור על אותם הדפוסים הלא טובים שלא אפשרו את הצלחת הזוגיות הראשונה.

לדוגמא: אם זיהיתם שבזוגיות פרק א' אחד המכשולים הגדולים היו בני זוג שאינם מתקשרים ואינם משתפים את רגשותיהם, אל תחשבו שבפעם הזאת תצליחו "לפצח" את בן/בת הזוג ולשנות אותם.

תיצרו קשר עם אנשים שכפי שהם כיום, זה נושא חן בעינכם ולא פחות מזה. אנשים מבוגרים אינם משתנים בשביל או בזכות הרצון של בני זוגם. אי אפשר לעזור למשהו לעשות שינוי שאינו רוצה לעשות בעצמו לכן בחרו בתבונה , למדו את עצמכם ותנסו לייצר לעצמכם זוגיות בפרק ב' שתהיה טובה ומתגמלת.

חגית ורד טיפול זוגי

למאמרים נוספים:

איך נצא מזה בשלום - וגם נצא מזה נשכרים?

התאמה בין מזלות

אהבה ונשמה תאומה