Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

איך להתמודד עם תוצאותיה של קנאה במערכת היחסים
מאת: מערכת אתר דייט
איך להתמודד עם תוצאותיה של קנאה במערכת היחסים

קנאה היא רגש שכולנו התנסינו בו, כאשר היא "תוקפת" זה נדמה כאילו היא משתלטת על כל חלק טוב שקיים אצלנו, בעיקר על כושר השיפוט וקול ההיגיון. לרוב, אנו מוצאים עצמנו מתחרטים על מה שעשינו באותו רגע של שיבוש הדעת. אז איך מתקנים ומפצים אחרי כן? אתרollinspartners  מציע שלושה טיפים איך לעשות זאת.

קנאה מפריעה לנו לנהל מערכת יחסים תקינה תקשורתית ורצויה עם אהובינו. בנוסף, היא גורמת לנו להטיל ספק באהבתו של הצד השני כלפינו, ובכך היא גורמת לערך והביטחון העצמי שלנו להתערער ולהיפגע.

אז מה עושים כאשר הקנאה משתוללת ואנו מוצאים עצמנו עושים ואומרים דברים שבכל מצב אחר לא היינו עושים? איך מתקנים זאת? איך מתחברים מחדש לבן/בת הזוג אחרי דבר כזה?

קחו אחריות

בואו נודה באמת; לרוב, זה לא נוח או קל לקחת אחריות על הדברים שעשינו. יש לנו נטייה, כבני אדם, להטיל את האשמה על כל אחד חוץ מאשר על עצמנו. אבל, עליכם לקחת את האחריות על אותם דברים שאמרתם או עשיתם,  שיש להם חלק בהתרחקות ביניכם לבין בני/בנות הזוג.

הכירו בכך שאתם נאבקים בקנאה ושהרשיתם  לעצמכם לפעול בהשפעתה. הודו במה שאמרתם או עשיתם בגלל הנ"ל בכנות ופתיחות.

התנצלו ופעלו לתיקון המצב

אל תזלזלו בכוחה של התנצלות אמיתית מהלב. כאשר אתם מתנצלים, התנצלו אך ורק על מה שבאחריותכם, על מעשיכם שלכם. אל תתייחסו להתנצלות כדרך לגרום לצד השני להודות ולהתנצל על מעשיהם, אלא עשו זאת כדי לפתור את העניין.

אם הדבר נראה לכם מתאים, אתם יכולים לשאול את הצד השני כיצד הוא/היא היו רוצים שתתקנו את המצב, אבל האזינו באמת ובתמים לרצונם ובקשתם. אם רצונם מתקבל על דעתכם, פעלו בהתאם, אם לא, נסו לחשוב ביחד על דרך אחרת שתהיה לשביעות שני הצדדים.

למדו ממה שקרה

זה דבר הכרחי . זכרו את האמרה: "אלה ששוכחים את ההיסטוריה, צפויים לחזור עליה".

בחנו היטב וברצינות את העבר וההווה; מה הצית את הקנאה? כיצד התנהגתם כאשר קינאתם?

אם יש לכם הערכה עצמית נמוכה, ייתכן שהקנאה שלכם ניזונה מכך. אם אתם עדיין סוחבים כאב מבגידות במערכות יחסים קודמות, זה כנראה משחק תפקיד חשוב בקנאה שלכם היום.

נסו להשלים עם העבר ולשנות אמונות שמגבילות אתכם ופוגעות בכם, זה אמנם לוקח זמן והתמדה – אבל זה שווה את זה.

ייתכן ששלוש העצות הללו נדמות פשטניות במקצת, אבל יש להן פוטנציאל לשנות מערכות יחסים. במקרים רבים, אנשים מודעים למה צריך ואמור להיעשות במצבים שמערבים קנאה, אבל הם לא נוקטים בצעדים הפשוטים שמוזכרים לעיל.

אזרו אומץ וזכרו לנשום עמוק לאורך כל הדרך. הזכירו לעצמכם שנקיטת צעדים אלה תקרב אתכם לחיבור טוב יותר עם בן/בת הזוג וליצירת מערכת יחסים מוצלחת.

התמונה צולמה ע"י Wiros, מאתר פליקר

למאמרים נוספים:

מהם הדברים החשובים שכדאי שתדעי על הגבר שאיתך

מה עושים כאשר האהבה נגמרת? 

איך נצא מזה בשלום (וגם נצא נשכרים...)