Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

שמונת הסרטים הרומנטיים ביותר
מאת: אסנת דון, מנהלת אתר דייט
שמונת הסרטים הרומנטיים ביותר

החלטנו לערוך רשימה של שמונת הסרטים הרומנטיים המוצלחים ביותר; אלה שגרמו לנו לבכות, להתרגש, לחייך, להתעצב, ובעיקר להבין שאי אפשר בלי אהבה ורומנטיקה גדולים מהחיים...הבחירה אמנם הייתה קשה, אך הצלחנו להגיע, לבסוף, לשמונה הטובים ביותר, לפי דעתנו. 

חלף עם הרוח  - כל רשימה כזו, שמכבדת את עצמה, מתחילה עם הסרט הזה ואנחנו לא נהיה שונים...הסרט הקלאסי של כל הזמנים, אפוס עמוס כוכבים וגדול מהחיים, הסרט המצליח ביותר (לפחות עד שנות השבעים), זוכה שבעה פרסי אוסקר ועוד. אפילו היום, יותר משבעים שנה לאחר יציאתו לאקרנים, לא נס ליחו של סיפורה של סקארלט אוהר'ה, המאוהבת באשלי ווילקס, אך לא מודעת להשפעה שיש לרט באטלר עליה. אפילו שסופו של הסרט אינו הסוף הטוב הקלאסי שאנו מייחלים אליו, הוא עדיין אחד הרומנטיים והמרגשים ביותר שישנם; למרות ייאושה וליבה השבור, סקארלט עדיין נאחזת בתקווה ובעתיד, ואומרת את המשפט שהפך לאחד המשפטים הידועים ביותר בתולדות הקולנוע: "אחרי הכל, מחר יפציע יום חדש"...
 
ריקוד מושחת – ריקודים חושניים, אהבה, תמימות שמתנפצת ופטריק סווייזי במיטבו. סרט הפולחן הזה מספר את סיפורו של קיץ אחד, בתחילת שנות השישים, אשר אותו מבלה בייבי הנאיבית (ג'ניפר גריי) עם משפחתה באתר נופש. בייבי מתאהבת, ממבט ראשון, במדריך הריקודים המנוסה והמחוספס ג'וני, ולומדת באמצעות סיפור האהבה שלהם והחוויות שהיא חווה "במלון קלרמן", על החיים ועל אהבה, ומגלה שהדברים אינם כה פשוטים כמו שהיא תמיד האמינה. הסרט הפך במהרה לתופעה תרבותית, שסחפה מיליוני נשים, בנות תשע ועד תשעים, שאפילו היום מזילות דמעה בסצנת הסיום הבלתי נשכחת.
 
 
סיפור אהבה  - אחד הסרטים האמריקאיים הנצפים ביותר וזוכה האוסקר לפסקול הטוב ביותר. סרט זה מבוסס על ספרו של אריך סגל, ומכיל את כל החומרים שמהם עשויה מלודרמה רומנטית טובה .רייאן אוניל הצעיר ויפה התואר משחק את אוליבר בארט, צעיר ממשפחה אמידה שמתאהב בג'ניפר קווילרי, בחורה חסרת אמצעים, שאותה משחקת אלי מקגרו. סיפור אהבתם , אשר יוצר מחלוקות בין אוליבר לאביו, מגיע לקיצו המר, כאשר ג'ניפר נפטרת ממחלה ממאירה. אהבה בלתי אפשרית, פער מעמדות וסוף טרגי הופכים את הסרט הזה לסוחט דמעות מובהק ומכניסים אותו ישירות לרשימת הסרטים הרומנטיים ביותר.
 
אישה יפה (בעצם, כמעט כל סרט עם ג'וליה רוברטס יכול להיכנס לרשימה...) – מה לא נאמר על הסרט הזה? אחת מהקומדיות הרומנטיות הגדולות בכל הזמנים, הסרט שהפך את ג'וליה רוברטס לכוכבת וכיוצ"ב. הסרט עמוס ברגעים בלתי נשכחים; מסע הקניות המטורף ברודיאו דרייב, השבלול המתעופף בזמן ארוחת הערב, וכמובן סצנת הסיום בה מטפס "הנסיך" (שסובל מפחד גבהים) על מדרגות החירום כדי להציל את "הנסיכה" שלו ממגדל השן בו היא כלואה...אפשר להתווכח עם המסרים האנטי פמיניסטיים בעליל של הסרט, שגרם להמוני בנות ברחבי העולם לחכות לנסיך שלהן במרצדס הלבנה, אבל אי אפשר להתווכח עם הקסם הכובש שלו , עם החן של ג'וליה רוברטס והסקס אפיל של ריצ'ארד גיר.
 
מולן רוז'- פריז של תחילת המאה העשרים ושירים מסופה של אותה מאה, שלל תלבושות סגנוניות וקברט אגדי אחד בשם מולן רוז' יוצרים את הסרט המוסיקלי המרהיב הזה, שבמרכזו סיפור אהבתם הטרגי של משורר בוהמייני בתחילת דרכו (יואן מקרגור) והקורטיזאנה המפורסמת ביותר בפריז (ניקול קידמן). הוא מאמין גדול באהבה שמתאהב בה ממבט ראשון, בעוד היא המקטרגת הגדולה ביותר של אותו רגש, שבסוף לא יכולה לעמוד בקסמיו. כמו כל סיפור אהבה גדול מהחיים, גם שלהם אינו יכול להסתיים כשכולם חיים באושר ועושר עד עצם היום הזה, אך הדרך לשם היא חגיגה תיאטרלית – קולנועית מרגשת וסוחפת, שמקדשת ומוקירה את האהבה מעל הכל.
 
טיטאניק -  אהבה בלתי אפשרית על רקע טביעת האונייה המפורסמת ביותר בעולם. רוז (קייט ווינסלט) היא בת עשירים, החיה בפאר ועושר, אך למעשה מאורסת לגבר שאינה אוהבת וחשה אומללה ומדוכאת. רוז פוגשת בג'ק (ליאונרדו די קפריו), אמן עני וחסר כל, כאשר הוא מונע ממנה להשליך עצמה אל האוקיינוס. מכאן, מתפתח במהרה סיפור אהבה מלא תשוקה, למורת רוחם של הסובבים את רוז. סיפור אהבה מהיר זה יצר כמה מהרגעים הרומנטיים ביותר שנראו על המסך: מסצנת הנשיקה המפורסמת על חרטומה של הספינה, ועד סצנת ההתעלסות המפורסמת במכונית מעלה אדים...הסוף הטראגי הידוע אמנם מונע מהשניים לממש את אהבתם, אבל רוז סוף סוף משתחררת מכבלי מעמדה וחייה המגבילים וחיה את החיים החופשיים שג'ק הבטיח לה.
 
 קזבלנקה - סרט זה, שנחשב לאחד הסרטים הרומנטיים ביותר שנראו על המסך, נתפס גם, בעיני רבים, כסרט הטוב ביותר בכל הזמנים. סיפור אהבה שמעורבים בו מלחמה, אינטריגות וגבורה. המפרי בוגראט (שהפך לכוכב בעקבות הסרט) הוא ריק בליין, בעלים של מאורת הימורים בעיר קזבלנקה, בזמן מלחמת העולם השנייה, שאליה נכנסת יום אחד, מכל מאורות הג'ין בעולם, אהובתו משכבר הימים אילזה לונד (אינגריד ברגמן בתפקידה הזכור ביותר). הניצוצות הישנים מתלקחים בין השניים, אך על ריק לבחור בין אהבתו לבין הצורך לעשות את הדבר הפטריוטי הנכון ולעזור לבעלה של אילזה להימלט מהנאצים. בסופו של הסרט, מחליט לעשות בליין את הדבר הנכון, שהוא אף הדבר הקשה ביותר עבור גבר מאוהב, ועוזר לאילזה ובעלה להימלט, ובכך מוותר על אהובתו לתמיד. סצנת הסיום של הסרט היא אחת מסצנות הסיום המפורסמות והזכורות ביותר אי פעם.
 
אהבה זה כל הסיפור –  קומדיה רומנטית מקסימה, המגוללת שבעה סיפורי אהבה שונים, אשר נקשרים זה בזה ככל שהעלילה מתפתחת, ולמעשה מציגים את פניה השונות של האהבה: רה"מ החדש שמתאהב בעובדת משק הבית שלו, ילד המאוהב בילדה שלא ממש מבחינה בו, חבר המאוהב באשתו של חברו הטוב ביותר וכו'. הסרט גדוש בשלל כוכבים אהובים, ובשפע של סיטואציות רומנטיות מרגשות ומתקתקות כמיטב המסורת של הקומדיות הרומנטיות. יופיו של הסרט ומה שהופך אותו ראוי להיכנס לרשימה זו, טמון דווקא באהבות הבלתי ממומשות, הקונפליקטים שעומדים בפני חלק מהגיבורים, והרגעים המרירים -  מתוקים שבו. למרות כל אלה, ואולי דווקא בגללם, מצליח הסרט להציג את האהבה על כל מאפייניה ובכל הדרה, ועדיין משרה תקווה וגורם לנו להאמין שאהבה אכן נמצאת בכל מקום.
 
תמונת המאמר צולמה ע"י papalar, מאתר פליקר
 
 תמונת הסרט "ריקוד מושחת" צולמה ע"י ralphhogaboom, מאתר פליקר
 
תמונת הסרט "קזבלנקה" צולמה ע"י geraldbrazell, מאתר פליקר
 
למאמרים נוספים: