Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

אהבה ממבט ראשון
מאת: מערכת אתר דייט
אהבה ממבט ראשון

אהבה ממבט ראשון היא כנראה הדבר הרומנטי ביותר שיכול לקרות לאדם. היא גורמת לאנשים לאבד את ליבם וראשם תוך שניות. אהבה היא רגש מאוד חזק, שלפעמים, אינו ניתן לשליטה. אהבה ממבט ראשון יכולה לקרות בכל מקום – באוטובוס, כשהולכים ברחוב, או אפילו כשרואים פנים מחייכות מהצד השני של החדר...

אנשים שלא חוו אהבה ממבט ראשון בעצמם, כנראה שלא יאמינו שזה אמיתי. ישנם הרבה אנשים סקפטיים שאומרים שזוהי רק תשוקה, ושמסרבים להאמין שאפשר להתאהב באדם מהרגע הראשון שרואים אותו.

האם אתם מאמינים באהבה ממבט ראשון? מדענים אשר חוקרים את פעילות המוח האנושי, הבחינו שזה בהחלט אפשרי. ישנם אנשים שבאמת חוו את הרגע המופלא הזה. הם אומרים שברגע שעיניהם פגשו את עיני אהובם/ן הם מייד ידעו שזה האדם לו חיכו כל חייהם.

פסיכולוגים אומרים שאהבה כזו תלוי במצב הפסיכולוגי של האדם באותו רגע. לפעמים אנחנו לא נשים כלל לב לאותן עיניים מקסימות, ולעיתים הן ירשימו אותנו עמוקות. בנוסף, הפסיכולוגים אומרים כי אנו זקוקים לשלושים שניות כדי להתאהב, או ליתר דיוק, לקבוע אם האדם הזה מושך בעינינו ומהווה בן/בת זוג פוטנציאלי/ת.

הפסיכולוג ג'ון מנר, מאוניברסיטת פלורידה, אשר חקר את תגובותיהם של אנשים כלפי זרים שמעולם לא פגשו קודם לכן אומר: "המחקר נגע בבסיסם של האספקטים התפיסתיים בזיווג. הוא מראה עד כמה מהר ובאיזו עוצמה אנשים מכווננים למשיכה גופנית, בין אם הם מחפשים בן/בת זוג, או שומרים עליהם מיריבים פוטנציאליים".

במהלך המחקר הוצגו לסטודנטים תמונות של אנשים מאוד מושכים לעומת אנשים בעלי מראה ממוצע לדקה אחת בלבד, לאחר מכן הם התבקשו להסתכל על דברים אחרים. זמן התגובה של המשתתפים נמדד, ומכאן נקבע כי חצי דקה הוא הזמן שלקח לסטודנטים להחליט אם מישהו הוא מושך. בנוסף, החוקרים שמו לב שהנבדקים התקבעו על פנים מושכות כחצי דקה יותר מהדקה שהוקצבה להם, בממוצע."אלה הם סוג האנשים שאולי נעדיף כשותפים רומנטיים, אבל זה לא אומר שיהיה באפשרותנו לנהל מערכת יחסים עימם, מאחר שאנשים מושכים במיוחד הם מאוד מבוקשים" אומר מנר.

הרבה גורמים משחקים תפקיד בסיטואציה של התאהבות ממבט ראשון. כאשר מישהו מתאהב ממבט ראשון הוא כנראה מוכן ורוצה בכך. הסיכויים לכך פוחתים כאשר אתם עייפים, מדוכאים או מוטרדים. הגורמים המרכזיים בהתאהבות כזו הם מראה חיצוני, קול, מחוות וחיוך. באופן אינטואיטיבי, אדם מחפש אצל האחר את המאפיינים והתכונות הפיזיות שהוא אוהב ונהנה מהם במיוחד.

אז איך תדעו אם התאהבתם ממבט ראשון?

ראשית, נסו להבין מהו הדבר הראשון שעלה בראשכם שראיתם את אותו אדם, אם המחשבה היא פיזית, כנראה שזו אינה אהבה. אבל, אם אתם נרגשים והמומים מהתשוקה להכיר את האדם הזה, ייתכן שאכן מדובר בהתאהבות.

תכונותיו הפיזיות המושכות של אדם הם משהו שכל אחד יכול לראות ולהעריך, אבל כאשר אתם באמת מתאהבים במישהו, זה אומר שאתם לא רק תעריכו את התכונות הפיזיות הללו, אלא גם תשימו לב לדברים שאנשים אחרים לא שמים לב אליהם. אם אתם שמים לב לדברים אלה, אבל חבריכם, לדוגמא, לא שמים לב, זה עוד סימן כי יתכן שאתם מתאהבים.

להתאהב אומר שאתם תרצו לדעת הכל על אותו אדם. רק שמרו על סבלנות, למדו לאט את כל מה שיש לדעת עליהם, היו מבינים ותומכים, ובסוף הכל יסתדר לטובה.

עדיין, המקרים בהם אנשים באמת מתאהבים ממבט ראשון וחיים באושר ועושר, הם נדירים. אנשים יכולים לחלום על זר מסתורי ויפיפה שממתין מעבר לפינה, אבל לרוב, אהבה זקוקה לסבלנות וזמן כדי לקרות ולהתפתח. אנשים חייבים להבין שדברים כאלה יכולים לקרות, אבל לא בתדירות בה היו רוצים שהם יקרו. אם אתם כן מוצאים את עצמכם לפתע חשים ברגשות גואים, נסו לשמור את הרגליים על הקרקע, מאחר שאם זה באמת רגש אמיתי דבר לא יקרה לו, אבל אם זוהי רק אשליה שאתם מבלבלים כמציאות, הנפילה חזרה על הקרקע יכולה להיות מאוד כואב.
 

תמונת המאמר צולמה ע"י le vent le cri , מאתר פליקר

למאמרים נוספים:

18 עובדות מרתקות על אהבה 

האם זו אהבת אמת או פנטזיה?

מהם הדברים החשובים שכדאי שתדעי על הגבר שאיתך