Date.co.il - אתר הכרויות חינם וגם אתרי שידוכים ובהם בליינד דייט דתי דוסי סטוץ חברה
Date.co.il
כרגע אונליין באתר 28 חברים (נשים:11 , גברים:17)
טיפים

חמשת הספרים הרומנטיים ביותר
מאת: אסנת דון, מנהלת אתר דייט
חמשת הספרים הרומנטיים ביותר

 שבוע הספר גרם לנו להיזכר בכל אותן יצירות מופת, כל אותם סיפורים רומנטיים ומרגשים במיוחד, שנכתבו לאורך השנים. לפניכם חמשת הגדולים בעינינו.

 
גאווה ודעה קדומה/ ג'יין אוסטן
 
הרומן הידוע ביותר של ג'יין אוסטן אשר נבחר לספר האהוב ביותר בבריטניה, ולא פלא...סיפור אהבתם הפתלתל של אליזבת בנט, בת למעמד הבינוני באנגלייה של המאה ה- 19, ומר דארסי, הסנוב בן המעמד הגבוה, הוא אחד הסיפורים המהנים לקריאה בתולדות הספרות. העוינות והחשד בין השניים מתפתחים לרומנטיקה שקשה לעמוד בפניה. סיפור אהבה תקופתי,  שנשאר רלוונטי אפילו היום.
 
היומן/ ניקולס ספארקס
 
זהו סוחט דמעות מוחלט, שיקסום גם לאלה שמחשיבים עצמם כיותר מעשיים מרומנטיים. אהבתם של אליס ונוח מעוגנת במציאות, ויכולה לקרות לכל אחד מאיתנו. הספר מגולל את סיפור אהבתם של השניים, מנעוריהם ועד בגרותם. הספר הזה הוא אחד הספרים הרומנטיים ביותר שאי פעם נכתבו, בעיקר בזכות פרטים מסוימים המתגלים לקראת סופו...''הרומנטיקנים יקראו לו סיפור אהבה, הציניקנים יקראו לו טרגדיה, לדעתי יש בו קצת משניהם''...כך מגדיר זאת הסופר בעצמו.
 
ג'יין אייר/ שרלוט ברונטה
 
ברונטה, בדומה לאוסטן, היא אחת מהסופרות הבריטיות המוערכות ביותר. ספר זה מספר את סיפורה של יתומה המתגוררת אצל דודתה, המתעללת בה נפשית ומנדה אותה מקרב המשפחה. ג'יין מוצאת עבודה כאומנת, כדי לברוח מבדידותה, ומתאהבת במעסיקה, אדוארד רוצ'סטר. ג'יין אייר הפכה לדמות מופת ספרותית וסמל לכוח נשי. רוצ'סטר, אהובה, הפך למושא השתוקקות ופנטזייה להמוני קוראות; רגיש, עוצמתי, כואב ומסור. סיפורם של שני הנאהבים עדיין מרתק ומרגש, גם יותר ממאה חמישים שנה לאחר כתיבתו. 
 
 
 
חלף עם הרוח/ מרגרט מיצ'ל
 
אמנם אחד הסרטים הרומנטיים ביותר, אך לפני הסרט היה הספר...משולש האהבה בין סקרלאט, אשלי ורט, הרבה יותר סוחף ומרגש מעל דפי הספר מאשר מעל מסך הכסף. זהו ספר חובה עבור הנשים שבינינו, מאחר שאיך שהוא, כל אישה תוכל להזדהות עם כל "פרצופיה" של סקרלאט; כשהיא מתוקה, כשהיא אנוכית, כשהיא רגישה וכשהיא זועמת. הסוף, בו סקרלאט מבינה שהיא אוהבת את רט, בדיוק כשהוא עוזב אותה, אך לא מאבדת תקווה ונאחזת ביום המחר, הופך את קריאת הספר עב הכרס הזה לחוויה מרגשת ומיוחדת.
 
רומיאו ויוליה/ וויליאם שייקספיר
 
כדי לדייק, נציין כי מדובר במחזה ולא בספר, אך עדיין, זוהי אחת היצירות הנקראות ביותר אי פעם. העלילה הטרגית מוכרת וידועה, אך גם היום מצליחה להרטיט לבבות ולהעלות דמעות בעיניים. לא רק שיצירה זו היוותה השראה והשפעה על המוני יוצרים מאז שהועלתה לראשונה, היא אף מהווה שם נרדף וסמל לאהבה גדולה מהחיים ,סוחפת וטרגית – כזאת שכולם, למרות סופה המר, חולמים עליה.
 
תמונת המאמר צולמה ע"י ckaroli, מאתר פליקר

למאמרים נוספים:

18 עובדות מרתקות על אהבה

שירי האהבה הישראליים הרומנטיים ביותר

5 הצעות לדייטים קצת שונים